Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tänkte köpa ny bräda men…..

  • Tänkte köpa ny bräda men…..

    Publicerad av jmn på 31 mars, 2010 vid 20:38

    Inte helt enkelt att välja.
    Okej. Har i dagsläget en jp x-cite 135l & en naish wavequest 95l.
    Det är jp`n som ska bytas mot något på ca 115l. Har börjat tröttna på harvandet fram och tillbaks. Efter ca 15 års nötande.

    Har kikat på några freestyle brädor till bra pris men kommer aldrig hålla på med några avancerade trix. Är det då ett helt galet köp?
    Har fått för mig att man inte står så bekvämt dom gånger man vill bränna på lite. Kanske har fel.

    Antar att det bästa vore en stor freestyle-wave bräda men har inte hittat nån till överkomligt pris.

    Brädan jag funderar på är en naish freestyle 115l.
    Någon som har testat den eller någon annat bättre alternativ kanske?

    jmn svarade 14 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    1 april, 2010 vid 07:08

    Det beror rätt mycket på vilken freestyle det är, vissa är snällare för att bränna rakt fram med än andra. Fanatic och JP brukar ju vara rätt “allround”, och jag skulle nog våga räkna Naish dit också.

    Jag tycker en stor freestyle är grym för lätt- och medelvindsträning (gippar, 360, roliga segelsnurrar, bada lite, hoppa, kanske känna på en vulkan eller nåt). De planar väldigt tidigt för sin storlek.

    Men – vill man ha en bräda för mer fart och bekvämare segling är såklart en stor fsw mer allround. Dock, man ser de sällan beggade (jag spanar också efter en sådan…).

  • kris

    Medlem
    1 april, 2010 vid 07:26

    Kolla med andersbq, han speedar med just den freestylen (om jag minns rätt på stlk).

    Håller med dr Masse att fsw är otroligt allround. Testade nyligen just 115l (RRD FSW) och den kändes helt rätt för freeride också. Planade upp ruskigt fort, var stabil, “speedig” men ändå livlig.

  • jeppo_f

    Medlem
    1 april, 2010 vid 13:47

    Naishen funkar nog bra. Om du vill ha ytterligare ett alternativ säljer jag en Goyabräda nu: http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=26767&title=goya-x1-freestyle-115-2008&cat=12

    Det är inte en renodlad trickmaskin, utan är riktigt bekväm att åka rakt fram på också.

    /jeppo

  • jmn

    Medlem
    1 april, 2010 vid 15:57

    Tack för era svar och erbjudanden grabbar. Beslutsångesten är total.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tänkte köpa ny bräda men…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.