• Publicerad av hasso på 19 augusti, 2006 vid 08:14

    tja
    är ett gäng som ska ner till tarifa nu om en månad.
    är det någon som vet var man kan få så billigt boende som möjligt? lägenhet lr vad som helst?
    nån med kontakter?

    eddie svarade 17 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • dak

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 08:42

    Om du ska hyra bil föredrar jag att du bor i tarifa stad då har du ganska nära till alla ställen för när det blåser ostliga vindar vilket det ofta gör kan vindstyrkan bli upp emot 25m/s då åker man till ostliga sidan gitares eller palmones funkar bra, där är det ungefär halva vindstyrkan. Vi bodde på tangana bungalows först som ligger ungefär en mil från tarifa stad det va inte så bra där kl 9 på kvällen va det bäcksvart och allt va stängt bara massa jävla kor som muade hela jävla nätterna igenom och det blåste pung (ca 25 m/s) 10dagar i sträck, vilket va lite väl mycke för kite så vi fick ändå åka tilla andra sidan varje dag. Hur som helst vi flyttade till stan efter en vecka då fanns det mer att göra på kvällarna samt närmre till dom andra ställena. vi raggade upp en lägenhet inne i stan det finns hur mycket som hälst att välja på. Tarifa är ganska litet tycker jag så det spelar inte så jävla stor roll va man bor om man bor i stan se http://www.tarifa.net där finns det massa lägenheter att tillgå till bra priser ha det bra och lycka till mvh dak…

  • dak

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 12:14

    Ja nu under högsesong så är det är det dyrare tyvärr, det finns ju gott om kampingplatser runt om tarifa stad det är ju isåfal en lösning att ta med tält det va massor av kampare när vi va där det va i maj- juni, så det är det säker nu med.

    Jag tror vi betalade drygt 2000/st för 2 veckor och vi va 4st så det låter ganska rimligt

    Då vi hade kök så blev det ganska billigt ändå, lagade maten hemma. En billig och bra matafären i tarifa är euroski ligger i centrum det va klart en fördel att storhandla både mat å öl och sprit där.. jämfört med andra ställen. Kan tyvärr inte hjälp mer men hoppas ni får det bra .

    min dator tappar kontakt med internet hela jälva tiden så om jag har skickat detta medelande mer än en gång till dig så beror det inte på att jag e dement 🙂

  • rusiak

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 18:49
    dak wrote:
    min dator tappar kontakt med internet hela jälva tiden så om jag har skickat detta medelande mer än en gång till dig så beror det inte på att jag e dement 🙂

    daniel, sluta ljuga för dig själv. Är absolut inget att skämmas för att vara hom… att vara dement o senil eller senildement o glömsk. Börjar få ett sug efter klittan nu, vi får styra samman ngn rekorderlig resa snart. SNART.

    //alex

  • eddie

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 18:38

    lägenheter att hyra hittar du här:
    http://tarifa.costasur.com/en/

    Bra hyrbilsfirma i Malaga är Tonys Rentacar… bra service med personlig nyckelutlämning. Ngt lägre pris än de etablerade…

  • dak

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 21:08
    rusiak wrote:
    dak wrote:
    min dator tappar kontakt med internet hela jälva tiden så om jag har skickat detta medelande mer än en gång till dig så beror det inte på att jag e dement 🙂

    daniel, sluta ljuga för dig själv. Är absolut inget att skämmas för att vara hom… att vara dement o senil eller senildement o glömsk. Börjar få ett sug efter klittan nu, vi får styra samman ngn rekorderlig resa snart. SNART.

    //alex
    Det låter som en bra ide 🙂

  • betbangan

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 22:38

    Tjena,

    kom hem från Tarifa för en vecka sedan. Vi hyrde bil på http://www.hellehollis.com på flygplatsen i Malaga. En peugot 307 för 1000 kr/vecka. Körde ca 60 mil på den veckan. 82 Eur bensin ca.

    Bodde på ett hostel som låg någon kilometer utanför Tarifa stad men åt rätt håll för att komma till stränderna. Orb Hostel and Kite School…hittar dock inte länken på nätet just nu. Knarriga våningssängar men ok ställe. 200 kr natten.

    Hade jäkla problem med vinden därnere. Antingen blåste det inget alls eller så blåste det som satan..från fel håll. Blev bara åkt en dag på en hel vecka. Är dock nybörjare så hoppas ni klarar vinden bättre.

    Tarifa var iaf toppen. I brist på Kitesurfandet fick det bli party och det fanns det gott om om man gillar det. Hinner ni så stanna nån natt i Marbella på vägen tillbaka…

    /Andreas

  • eddie

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 19:44

    Liten korrigering:
    OTB heter stället…. (Only The Brave)
    Googla på Hostel OTB Tarifa så hittar du…
    Supernice tycker jag iaf om det är högsäsong och om man gillar pårökta Italianos. Aningen långt till stan bara… om man är festasugen alltså

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.