Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tarifa Vibes!

  • Tarifa Vibes!

    Publicerad av mrquality på 17 oktober, 2021 vid 11:08

    Hola!
    Tillbaka till Tarifa, ja i paradiset.
    Jag var här i Juli men bodde i Estepona och var med min tjej så det blev inte så mycket forskning av spot/osv.
    Tarifa är en av säkraste spot i Europa när det gäller vind. Även om jag älskar Teneriffa “El Medano” och hade velat åka dit och hälsa lite folk, valde jag resa hit! I Tarifa finns det 2 olika typer av vind, Poniente och Levante. Poniente kommer från V och Levante kommer från O. Levante vind är starkare än Poniente och det kan blåsa över 20-25 m/s utan problem i några dagar. Bifogar lite bilder av min spektakulära resa! Imorgon blir Levante vind och närmaste 3 dagar så stay Tune!

    mrquality svarade 2 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • mrquality

    Medlem
    17 oktober, 2021 vid 11:15

    Glömde säga att mellan Poniente och Levante finns det 1/2 dagar där vinden vrider riktning så vinden är svag, men jag körde igår so. var en sånt dag utan problem, 3 mil med 7.5 segel.

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    17 oktober, 2021 vid 11:22

    Lite action från dag 1 och 2 bifogar. Har testat Severe Dyno med 3 fins setup och tycker att är en super skönt bräda men har även testat samma dag Goya Volar Pro som är en lätt freeride bräda. Dag 2 belastade runt med Futura. Imorgon som kommer stark vind kommer testa Kode

  • mrquality

    Medlem
    17 oktober, 2021 vid 12:14

    Igår träffade Matteo Iachino och Blanca och Tricktionary gubben, även Nico Prien är här. Många proffs åker med prognos och från imorgon blir stark vind pga håller på att vrida till Levante igen. Så det ska blir spännande och kommer att göra ont samtidigt ahahahah.
    Bifogar dag 2 här, har problem med video och bilder laddning så var tvungen ladda upp på Youtube
    https://youtu.be/Vpc96sjrGHM
    Enjoy!

  • mrquality

    Medlem
    17 oktober, 2021 vid 12:26

    Stranden i Tarifa är typ 8 km lång det fins flera uthyrning ställe, jag var på Dos Mares i somras men dem hade ingen försäkring då valde jag den här gången hyra på ION club Bibo norr om stranden, här brukar slalom killar köra. Närmare staden är framförallt kite som kör, alltså på södra sidan av strand. Stranden är sand strand och vissa område har några stenar men inte så mycket alls

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    17 oktober, 2021 vid 18:19

    Brevid ION club finns det även en laguna för dem som gillar köra kite eller wing, det var även en vindsurfare men tror bara freestyle killa kör där. I bilden syns inte hela men fortsätter på sidan mot stora motorvägen om vi säger så. Jag åkte förbi kl 17.30 idag bara för att kolla läge annars var utflykt dag.

    Attachment Image
    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    17 oktober, 2021 vid 18:30

    För dem som åker med familj eller ej surf kompisar, i Tarifa men även i hela Andalusia finns det mycket att göra. Jag bor i gamla stan i Tarifa så där kan man promenera runt och kolla på gamla Borg som är över 1000 år gammal, därifrån kan man se Marocco som jag gjorde jag pga himlen var helt klar. Bilen är nästan ett måste om man vill också förska lite hitta restauranger osv. Ganska nära centrum finns det industri område där alla surf/kite/windsurfing butik säljer deras produkter. Det kan vara värt pga priser är billigare än Sverige eller norr Europa iaf. Jag åkte idag i Bolonia och kollade och badade in på naturliga poolerna som är också super fint ställe. Det endast att man ska vara redo att gå en halv timme från parkering om man vill titta på dem.

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
  • pete

    Medlem
    18 oktober, 2021 vid 12:15

    Kul Dario! Fortsätt rapportera! 👍 Kan väl bara inflika att när jag var på familjesemester för ett antal år sen bodde vi utanför Marbella och då körde jag bil ner till Tarifa då och då när jag fick egentid (för familjen räckte en dag där nere, sen var de färdigblästrade av Levanten 😋). Jag hyrde på ett center vid Valdevaqueros , helt ok som jag minns det och förstås bländande vacker strand. Hård vind, tror jag körde 3.7 som minst, ganska stökiga vindvågor då. Gibraltar är också verkligen värt ett besök, väldigt speciellt ställe. Kör hårt!! 😊

  • Stefan_Foil

    Medlem
    18 oktober, 2021 vid 13:31

    Avis. Var i Tarifa för länge sen innan det fanns kite. ser nog helt annorlunda ut nu men kommer ihåg att jag och kusinen surfade med 3,7 och blev sandblästrade på stranden. Åkte norrut och rekade och hittade ett ställe med mer moderat vind och lagom stora vågor. kommer dock inte ihåg vad stället heter. Ändra som i te surfade åkte på dagsutflykt till Marocko. Gibraltar var också fint. Hela stan var full av vindsurfing Butiker.

    Hade samma problem med att ladda upp film här så länkade oxå via yt. filmade i fredags på Torö i perfekt solnedgång (ligger i Stockholm tråden). Så du missade några fina dagar, men börjar bli lite kyligt nu.

  • mrquality

    Medlem
    18 oktober, 2021 vid 23:04

    Idag blev Kode 115 sen Kode105 sen Dyno 95lt ,med 4.7 och 5.0. Körde nästa 6 mil, fina hopp och fina krasch ahahah. Skruven till stroppen till SB Kode lossnade plötsligt då var lite läskigt, trodde jag hade brutit stor tå men den gick bra. Stora vågor och fina rampar, imorgon blir ännu starkare vind och vill testa Pyro 83

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    19 oktober, 2021 vid 20:35

    Idag var en brutal dag, körde 3.4 hela dagen och är helt slut! Jag är så glad att jag hade med mig min hjälm, stora vågor, stora hopp och så klart stora krasch. Vinden är fortfarande on nu, under dagen var över 20 m/s

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    21 oktober, 2021 vid 02:13

    Så var det, sista dagen idag körde 95 lt Dyno och 4.5 segel , sen efter surf åkte direkt till flygplatsen. Hoppas snart åka tillbaka till Tarifa, det är en magisk plats. Trevliga människor träffade jag även på ION club så är det värt åka tillbaka dit.

    https://youtu.be/on4Lk6V7ocw

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tarifa Vibes!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.