• pjoter

    Medlem
    7 september, 2006 vid 17:18

    Hej kamrater!

    Som det ut nu så suger vädret denna helgen. 🙁 i 4m/s blir det ingen kul tävling så vi satsar på nästa helg istället och hoppas vädergudarna är snällare då.

    Men vi träffas ändå på glorias i malmö på lör kväll från 1900 å skryter om våra senaste balla tricks mm. karta
    http://kartor.eniro.se/query?what=map&mapcomp=60949984;;Glorias%20Lounge;Stortorget%20;31;;21143;MALM%D6;040;23%2009%2030;;;1323281;6167574;1;0&click_id=GulaSidorna_ToMap&ax=

    Senaste anmälningsdag för nästa helg blir då tors 14/9. Så komigen nu å anmäl er å visa vem som e grymmast på steffo!

  • tomw

    Medlem
    7 september, 2006 vid 18:40

    Bra att det flyttas….missade anmälningen…..familjdag på lör endå….

    Vill inte missa att vara ensam i gubbklassen…jag göra 2 tricks…

    TW

  • hovang

    Medlem
    7 september, 2006 vid 20:18

    Gött att höra.. om det flyttas till nästa helg kan ju jag oxo

  • annas

    Medlem
    8 september, 2006 vid 15:32

    men va faen.. det ska blåsa bra imorgon!!!!
    jag har ju avbokat allt och bokat in en massa nästa helg.. Vilka ska vara dommare förresten Pjoter? Kan vi inte köra lite tävling imorrn, skulle ju vara skitkul ju

  • pjoter

    Medlem
    13 september, 2006 vid 16:03

    Vinden ser bättre ut denna helgen så det blir tävling den 16-17/9.
    Då det ska blåsa ostligt kör vi Landskrona/lundåkra (karta http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=&UCSB%3aTextBoxWhere=lund%e5krahamnen&PlaceId=2829291 ).

    Upplägget av tiden beror på vinden och detta bestäms på fre kväll. Skepparmöte äger rum i Lundåkra kl 10:00 på lör. Om vinden är tillräckligt bra så körs alla grenar på lördag. Söndag blir då en reservdag där det kan visas upp kites och chillas mm.

    Tävlingarna kommer gå till såhär:

    Freestyle
    10 minutersheat där 4 åkare kör samtidigt. När alla i en klass har kört 1 heat sätter åkarna själva poäng på varandra. Dessa poäng räknas sen ut och den med högst poäng vinner. (Genomgång av poäng mm på skepparmötet).

    Hangtime
    3 min heat där 3 åkare kör samtidigt. Domare klockar hängtiden och den med längsta tiden vinner.

    Border x
    En enkel bana med lite bojar att runda och några hinder att hoppa över. 4 pers startar samtidigt och snabbast vinner och går vidare.

    Detta är som sagt en oseriös tävling och inget tält, stereo eller liknade finns om inte någon orkar ta med sig.

    Och jag vill att ni föranmäler er så de kan planeras ihop med grenar och heat!
    Och detta vill jag att ni gör senast imorgon kväll (tors 14/9) . Beroende på hur de ser ut på lör kan fler kanske anmäla sig då.

    “För att vara med och tävla i valfria grenar vill jag ha 50:- insatta på konto 7517-14-17822 i föreningssparbanken. Märk med namn. Vill också ha ett mess här på steffo med namn och vilka grenar/klasser ni vill vara med i.”

  • hugeo

    Medlem
    13 september, 2006 vid 16:04

    det sak ju va teavling i DK i helgen meeed

  • pjoter

    Medlem
    14 september, 2006 vid 16:50

    Dags å anmäla sig!

    Tävlingen blir på lör som sagt.

  • annas

    Medlem
    14 september, 2006 vid 20:44

    vadå, nyss va de ju matthias som skulle ha en tävling. Ska du ha tävling nu? Vad är de 50 kronorna till?

  • pjoter

    Medlem
    14 september, 2006 vid 21:04

    Eller så va de jag som skulle ordna en tävling å mattias gjorde sig lustig på klassiskt dirk diggler vis.

    Men men…
    Dom 50 pengarna skulle gå till border x bana å priser. Men eftersom folk varit j*vligt dåliga på att föranmäla sig så blir det budgetlösningar istället och dom som redan pröjsat får sina pengar tillbaks på lördag.

    ALLTSÅ!! DET ÄR GRATIS ATT VARA MED PÅ TÄVLINGEN OCH ANMÄLAN GÖRS DIREKT PÅ SKEPPARMÖTET PÅ LÖR MORGON.

  • sidpiraya

    Medlem
    15 september, 2006 vid 12:08

    Så jävla seriöst

  • pjoter

    Medlem
    15 september, 2006 vid 20:41

    seriöst som fan!

    Sätter upp lite skyltar imorrn. Man kör av motorvägen på landskrona södra. Kör in mot landskrona å spana efter små fina pappskyltar. Kör ni under en bro har ni kört för långt.

    Ses imorrn.

  • pjoter

    Medlem
    16 september, 2006 vid 17:35

    Det blev ju en go dag i lundåkra idag!
    Inte så mkt tävlande då det blåste som tusan men lite hängtid blev det iaf.
    Hoppas alla hade de lika trevligt som jag hade!

    RESULTAT HÄNGTID.
    1. Tomas (topy) 6,1s
    2. Norrbaggen Jonas 5,2s
    3. Martin (mjersen) 4,9s
    4. Hugo bjumburger 4,8s
    5. Skejthenke 4,5s
    5. Carro 4,5s

    Fast egentligen vann jag själv men vill ju inte att folk ska bli ledsna över att dom pumpar i onödan.

  • mjersen

    Medlem
    16 september, 2006 vid 17:46
    pjoter wrote:
    Det blev ju en go dag i lundåkra idag!
    Inte så mkt tävlande då det blåste som tusan men lite hängtid blev det iaf.
    Hoppas alla hade de lika trevligt som jag hade!

    RESULTAT HÄNGTID.
    1. Tomas (topy) 6,1s
    2. Norrbaggen Jonas 5,2s
    3. Martin (mjersen) 4,9s
    4. Hugo bjumburger 4,8s
    5. Skejthenke 4,5s
    5. Carro 4,5s

    Fast egentligen vann jag själv men vill ju inte att folk ska bli ledsna över att dom pumpar i onödan.
    det va najs i dag, synd att det blåste för mycket för att det skulle va lönt o köra de andra grenarna bara.. hittade föressten en gammal kitetidning med ett reportage från red bull king of the air -05, vinnaren i hangtime där hade 6,65s. Så tomas va ju ändå bra nära det =)

  • johanw

    Medlem
    17 september, 2006 vid 09:32

    gött martin!! tredje plats gött ju

  • kamikazekiteren

    Medlem
    19 september, 2006 vid 11:09
    pjoter wrote:
    Det blev ju en go dag i lundåkra idag!
    Inte så mkt tävlande då det blåste som tusan men lite hängtid blev det iaf.
    Hoppas alla hade de lika trevligt som jag hade!

    RESULTAT HÄNGTID.
    1. Tomas (topy) 6,1s
    2. Norrbaggen Jonas 5,2s
    3. Martin (mjersen) 4,9s
    4. Hugo bjumburger 4,8s
    5. Skejthenke 4,5s
    5. Carro 4,5s
    9. pjot -2,0sek

    Fast egentligen var jag själv med, men vill ju inte att folk ska bli ledsna över att dom pumpar i onödan.

    Glemte å få med at hugo har vunnet en pkra tevling i hangtime nån gang , och da er det kul at väre bettre en honnom

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.