Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tävling: gissa surfprofilerna!

  • oaxen

    Medlem
    10 mars, 2007 vid 09:09

    Från vänster till höger:

    Kent Zeiron (då Nilsson) – pappa till Radical Ronald
    Henrik Fahllén gissar jag på
    Markus Boman – Mr SP himself

    Skulle tippa att de kollar in Ho’okipa.

    Tjipp!

  • andersbq

    Medlem
    11 mars, 2007 vid 14:54

    Vilken historiekunskap du tycks ha… Trodde dreadlocksen skulle förvilla.
    2 rätt av 3.
    Ledtråd: alla har jobbat med vindsurf, två med händerna och en med käften!

  • oscar

    Medlem
    11 mars, 2007 vid 17:40

    Mitten är ju Jesper, lite svårt att se då käften är stängd 🙂

  • oaxen

    Medlem
    11 mars, 2007 vid 18:13

    Jag slänger in en gammal Kent-anekdot.

    Om den är sann eller vete tusan.

    Kent hade fått fint designjobb på Volvo. Han inställer sig för tjänstgöring. Väl på plats får han dock veta att jobbet hade börjat två veckor tidigare och att tjänsten nu tillsatts med annan sökande. Snopet!

    Tankspridd var ordet!

    Nån som vet vad mr Zeiron ägnar sig åt nu för tiden. Att han har gått över till den mörka sidan, och börjat kajta, har jag förstått. Uppdatering, någon?

  • ola-h

    Medlem
    11 mars, 2007 vid 18:28

    Var det Hookipa, eller? Annar ligger WA bra till. Kan den tredje vara Per Andersson?

  • andersbq

    Medlem
    11 mars, 2007 vid 20:59

    JAPP, då var den enkla tävlingen avgjord…
    Mycket riktigt är det Kent Zeiron (då Nilsson) som på den tiden bland annat livnärde sig på att rita serier till SurfSport med Rudy Splash och Radical Ronald som huvudfigurer. Markus Boman var vid detta tillfälle ännu inte ägare av Surfers Paradise, men väl säsongsarbetare där. Här står dom apberget vid Hookipa och kommenterar den dåliga vinden och obefinliga vågorna så tycks bestå. Jesper är mera positiv och ser inte detta som ett hinder, utan tycker att dagen ändå har varit rätt OK. Jesper höll på den tiden på med att designa och sy egna vågsegel, vita och gråa Doyle. Såg oerhört annorlunda ut 1989 när alla andra var i pastell. Jag tror bilden är från mitten av april 1989. Det var väl cirkus 50 svenskar där då…

  • carrera

    Medlem
    12 mars, 2007 vid 19:03

    @andersbq 369536 wrote:

    Jag tror bilden är från mitten av april 1989. Det var väl cirkus 50 svenskar där då…

    Me too!!! 17-18 år o sååå…. lycklig va man!

  • andersbq

    Medlem
    12 mars, 2007 vid 21:41

    Ja det var tider det… Man blir ju lite avis på såna som Jesper som bara åker dit, antagligen på firman bekostnad. När en annan ska ut på nöjesresa nuförtiden så måste man ta hänsyn till barn & familj… förra vintern 6 veckor i Australien utan en ynka dag på vindsurfingbräda.

    En som allafall fortfarande också håller på är iallafall Kent Zerion. Det var länge sen jag träffade honom, men det det beror väl på att han numera “bara” kitar och surfar. Han bor iallafall i GBG, jobbar på nån konsultfirma och designar typ tvålhållare åt SCA, men vad jag hört så ägnas all ledig tid åt att leta vågor…

  • Oregistrerade

    Gäst
    13 mars, 2007 vid 01:54

    jesper har tre barn och fru.

  • andersbq

    Medlem
    13 mars, 2007 vid 17:42

    @Oregistrerade 369757 wrote:

    jesper har tre barn och fru.

    Jovisst, men jag menar att han och typ Fahlen kan åka på sina företag reseräkningar, det känns nog helt relevant från revisorn att åka till Maui på imprtörsmöte och kolla 2008-kollektionen om man importerar HOT eller Naish segel. (eller Simmer för den delen):wink:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tävling: gissa surfprofilerna!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.