Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Team rider efter nybörjarkurs?!?

  • Team rider efter nybörjarkurs?!?

    Publicerad av sportentusiast på 18 augusti, 2011 vid 10:00

    Kan man bli team rider efter en dags nybörjarkurs?!?

    Det kan man faktiskt om man heter Joel Lindgren. Joel och broder Ted är nu båda teamriders för F-One Sverige och vi hälsar dem varmt välkomna i teamet

    Bröderna Lindgren har bra gener för teknik och fartgrenar och båda åker skidor och vindsurfar sedan tidigare (Ted även som instruktör & skidlärare). Mamma Christina Hörnberg Lindgren har varit med i landslaget i puckelpist och även vunnit världscuptävling på 80-talet. Storebror Tim vann bland annat slalom SM alpint i våras och alldeles nyligen även öppna Australiensiska mästerskapen. Han gör med största sannolikhet debut i världscupen alpint i vinter.

    Vi har vetat ett tag att Joel varit sugen på att börja kitesurfa och för någon månad sedan rekommenderade vi honom att gå en kurs hos Anders Rolf på http://www.olandkitesurfers.se. Joel lyckades bl a hålla höjden redan första dagen.

    Det finns många bra kitesurfare i Sverige men ytterst få som står sig i internationell konkurrens. Ett sätt att förändra detta är att satsa på unga och lovande kitesurfare. Kanske känner du någon som du tror kan bli en kommande världscupåkare i kitesurfing?

    Då Joel fyller år idag vill vi också passa på att gratulera och hoppas att det blir en kul dag!

    Hälsningar

    Bengt-Erik & Kaj

    erikponti svarade 12 år, 8 månader sedan 26 Medlemmar · 60 Svar
  • 60 Svar
  • dadil

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 12:04

    jaha..

  • jakobb

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 15:29
    dadil;666367 wrote:
    jaha..

    hahaa precis vad jag tänkte 😀

  • lance

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 16:04

    Haha rolig kommentar..

  • erikponti

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 16:31

    F-One är alltså så desperata att få team riders att dom väljer att plocka folk från nybörjarkurser? Det är ju som att Ferrari skulle teama upp blivande stjärnor redan på körskolan 😉

  • rrd_z

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 17:19
    ErikPonti;666408 wrote:
    F-One är alltså så desperata att få team riders att dom väljer att plocka folk från nybörjarkurser? Det är ju som att Ferrari skulle teama upp blivande stjärnor redan på körskolan 😉

    hahaha 😉

  • lima-ko

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 21:14
    Sportentusiast;666176 wrote:
    Kan man bli team rider efter en dags nybörjarkurs?!?

    Tydligen ja, det gäller väl bara att hitta ett tillräckligt desperat team, hah =).

  • skanepaul

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 21:28

    Det roliga är ju dock att dem kanske vid denna tiden nästa år piskar skiten ur er ovan…

  • erikponti

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 22:58

    Ja det lär dom säkert göra! Men jag kommer ha lika kul ändå.

  • cortex

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 23:02

    He he he, vi visste att vi kunde lita på Steffo när det gäller att hålla en tråd igång. Keep it cooking!

    /Kaj

  • erikponti

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 23:04

    😀

    Cortex;666477 wrote:
    He he he, vi visste att vi kunde lita på Steffo när det gäller att hålla en tråd igång. Keep it cooking!

    /Kaj

  • erikponti

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 23:07

    Ett hett tips till F-Ones team är att hålla sig borta från Steffo. Här hänger bara snackesurfare och knäskadade atleter. Så, så länge dom inte loggar in här kommer dom ha tid att bli riktigt duktiga!

    Och glöm inte ironin på nätet..

  • jaca

    Medlem
    20 augusti, 2011 vid 07:07

    Varför finns det inga f-one kajtar på http://www.f-one.se eller http://www.kajtech.nu? Jag är sugen på ett “kit” bandits 4 och vill bli teamåkare. Jag har aldrig gått en kurs men rippar vågor och wakestylar ändå sedan ett par år tillbaka! Dessutom gammal skateare , snowboardare och vindsurfare sedan stenåldern! Borde vara kvalificerad! 🙂 Jag är absolut inte ironisk… 😉

  • cortex

    Medlem
    20 augusti, 2011 vid 08:07

    jaca, så snart vi får all info om Bandit 5 och övriga sortimentet lägger vi upp det på KajTech.nu/f-one. Med lite tur har vi Bandit 5 i sverige i mitten av september och då kommer all info, priser etc att finnas på hemsidan.

    ErikPonti, kolla mitt regdatum här på Steffo; jag skyller helt min oförmåga att sätta coola tricks på denna site. Hade jag inte förverkat min ungdom med att skriva ironiska inlägg här hade jag rippat skiten ur Hadlow vid det här laget…

    /Kaj

  • acemattias

    Medlem
    20 augusti, 2011 vid 15:53

    Tycker det är beundransvärt att dom väljer att göra en långsiktig satsning/investering (något man ser för lite av nuförtiden).
    För att bli proffs är det nästan nödvändigt att vara sponsrad från start så man slipper arbeta och kan resa jorden runt och träna i de bästa förhållandena året runt.
    Med hård kontinuerlig träning behövs ingen talang och om det finns talanggener också så är mästartitlarna så gott som reserverade.:smile:

  • sportentusiast

    Medlem
    20 augusti, 2011 vid 17:19

    Det är ju strålande att vi kan roa! Och att one-linersen sitter som de ska (glöm inte vem det var som nominerade dig till årets one-linermästare på kitenation…).

    Men i all ära så menar vi faktiskt allvar också. Det är naturligtvis inte alls säkert att exempelvis Joel eller Ted är de som kommer att dominera i framtiden. Till deras nackdel är exempelvis att de bor i Stockholm (nåja, Sigtuna) och det är inte ideala förutsättningar för att utvecklas som kitesurfare.

    Hälsningar

    Bengt-Erik

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Team rider efter nybörjarkurs?!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.