Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Team SweSpeed @ Karpathos 2009

  • broderisak

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 16:00

    Grattis alla. Svin kul att ni åker så fort.
    För en som inte håller på med detta så mycket och inte känner igen er alla. Så är det synd när man tittar på alla bilder samt filmer så har ni inga nr seglen typ SWE 10…..osv så att man ser att ni är svenskar.! (en sån sponsor måste ju va lätt att få tag på)

  • jester

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 16:10

    Alla har nummer. Dock har ISWC eget eget nummersystem, så dom flesta utelämnar SWE. Funktion går före form i detta fall.

  • broderisak

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 16:26

    OK!
    Det var ju lite synd…
    (Ur marknadssynpunkt är det ju värdelöst då efter som man då inte kanske känner igen sin Idol???)

  • carl-r

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 16:49
    andersbq;568402 wrote:
    övre raden Petter Malmqvist SWE600, Magnus Bengtsson 14, Anders BQ S-877; Micael Svensson S- 63, Marcus Richardson 300, Tobias Hed 911, Anders Bringdal SWE-10, Daniel Borgelind 38, Erik Larsson 344
    Undre raden Jesper Kinnås SWE-491, Lars Bjärkling S-72, Markus Emanuelsson 55.
    (I mitten Celestine Emanuelsson)
    Ej med på bild men seglade i Grekiska Mästerskapet: Michael Öhlund S-707 och Björn Enqvist 197.

    Schysst! Stort tack Anders. 🙂

  • jester

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 16:51
    BroderIsak;568418 wrote:
    OK!
    Det var ju lite synd…
    (Ur marknadssynpunkt är det ju värdelöst då efter som man då inte kanske känner igen sin Idol???)

    AndersBQ har ju faktiskt talat om hur det står i seglen för resp. gubbe.. Han fick tom med Mickes mellanslag i S- 63.. Han “hette” tidigare S-463… Mer hjälp än så kan man inte få… 🙂

  • andersbq

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 18:09
  • htn

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 18:35
    andersbq;568461 wrote:
    För er som vill veta eller se allt, här är grekiska “Surfzones” motsvarighet till denna tråden (med lite fler bilder och filmer)
    http://www.windsurfing.gr/forum.html?func=view&catid=90&id=117474

    Kul.
    Kan man inte grekiska funkar det att köra webadressen genom t.ex googles översättare.

  • andersbq

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 18:50

    Den grekiska tråden är ju extremt läsvärt!

    Från :25-29 / 7 National Championships Speed 09 Karpathos 2 veckor, 1 dag sedan Karma: 1
    Mini rapport från Karpathos till dem som söker information.

    1. National Championship.

    Villkoren var kärnkraft med 40 + knop och starkare särskilt i grottan (den otroliga dumhet inspiration) PRO jibing markera att utse mitten av nästa viken till omkring 1 meter hacka (!!!) väl att förstora avståndet idrottare i kör . Den belgiska pressen var inte med i ord. Förgäves försökt flera gånger att ge metapeiso eftersom vad som skulle följa. Värdering efter det första försöket botza ingen xanaplisiase därför inte afarmose förordning, som nödvändigtvis utgå från det värsta men det är mig det en gång jag försökte botza, det tog mig fem för att få alla andra men mycket erfarna faktiskt inte kunnat stå upp, övergav insats, risk och slutet lidit materiella förluster för tusentals euro, medan riggen till mitten för att komma in på överlevnad i villkoren för kaos!

    Från racing sidan såg vi en Vardalacho starkare än någonsin att göra anspråk på att leda i den raka än mig men mycket olyckligt eftersom det i sjätte istiodromia i en chazokatapelti i botza efter loppet tog axeln och vände fallet som en seger i hanteringen andra potentiella “friare” Dracopoulos hade aftoexoudeterothei innan matchen i två katapulter slå axeln och handen, och trots att den hade hämtat hela apoteket att uthärda smärtan av att inte tillåta nästan aldrig i slagsmål. Emerging styrka i buffé dag efter dag förbättrats avsevärt och ingen 20lepto bodde triumf och ögonblick efter 40,5 knop på displayen i slutet visat moufa . Den Avramidis har visat att hastigheten och färdigheter med jobb som ger lite spänning. Något av en besvikelse i förhållande till de uttalanden av minst Papaspyrou hamna lite bättre och gav ett par drivs av välstånd genom att placera en inteckning i framtiden. Den Minos lite – mycket väntas lyfta först i näst sista istiodromia. Det verkar som om skafaki som stucken av Vardalacho att gå . Eftersom hastigheten i palioseiria Thomo och Dori, väntat mer men det är uppenbart att detta år prioriterade var korakles (kalorizikes och tur)

    Kom just nu minst två gånger (inte i storlek betyda eh

    2. Världen

    Svåra saker i år prokyrixi kamp för att ge dem direkt till världen titeln lockade bäst. De nederländska, med 100 dagar per år utbildning och trimarisma fart villkor där tiotals speedspots har uppstått med kraftfulla i genomsnitt 5 till tio åkarna i varje heat har gjort livet mycket svårt för proffsen. Samma mönster och en del svenskar också fungera bra. Grekerna saknas i år eftersom de flesta brändes av National Injury och jag själv av trötthet sedan innan jag trädde Karpathos inte ens en gång i vattnet tre månader. Ledsen för att jag är ett exempel för att undvika, men vad jag gör det för att bråka med verksamheten. Också min kropp som hämnd för vad han gjorde. Med palmer pligiasmenes ankor och svullna, hur snabbt kan göra i monster … Och som om detta inte vore nog, livet och martyrskap i silver flottan Under kafo med guld, kör varje ras två gånger! Mercy !!!!! Jag ser rin timmar att slutföra sotho

    PS. Tall, som titeln på det här året, reserven för dig som vi alla vet att vi kan vinna i år för dig. Vi gjorde det en dag men inte lägger den på mål. Titta högre. I och med

  • andersbq

    Medlem
    29 oktober, 2010 vid 20:19

    En liten rulle från ett av silverheaten på VM förra året, medverkande bl a tobhed, surfan, macke
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=srUMS2A9oEU&feature=related”]YouTube – Karpathos – Windsurfing Championship[/ame]

Sida 13 av 13

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Team SweSpeed @ Karpathos 2009

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.