Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Team SweSpeed @ Karpathos 2009

  • nouse

    Medlem
    26 juli, 2009 vid 08:24

    Benke verkar ha fint trim på grejerna.Känns som svenskarna är heta.20m/s vore najs på tävlingen.

  • billie

    Medlem
    26 juli, 2009 vid 09:23

    På gps3 är det någon grek som nått 41 knop

  • jester

    Medlem
    26 juli, 2009 vid 11:12

    Macke har väl en average runt 38, med toppar på dryga 41 knop. Benke har legat runt 40-41 i topp oxå… Är byigt, så det är svårt o få bra average…

  • Knatte

    Gäst
    26 juli, 2009 vid 15:53
    Jester;561612 wrote:
    Macke har väl en average runt 38, med toppar på dryga 41 knop. Benke har legat runt 40-41 i topp oxå… Är byigt, så det är svårt o få bra average…

    Låter gött :laugh:

  • surferboy

    Medlem
    26 juli, 2009 vid 16:19

    3 år och surfar!!! riktigt ball!

    Jester;561586 wrote:
    Fick bevittnat nästa generation Öhlund speeda igår oxå. Nytt rekord för treåringar??
  • jester

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 07:33

    Dag 4:

    Kändes som i en bastu vi körde
    när vi moppar hem till hotellet framförde

    Natten var varm minsann
    när all svetten från kroppen försvann

    Vissa drog på sightsin
    andra körde som svin

    Första dagen på grekiska mästerskapen. Skepparmöte precis avklarat. För mycket vinkel på vinden, men det blåser ca 15 m/s. Första möjliga start för tillfället är 11:30 lokal tid.

    Ha det gött!

  • budda

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 08:49

    Hoppas du delltar som du så glatt lovat.

  • nouse

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 10:05

    Ja jester, vill se vad exoceten går för där nere.:) tvåla till carbon art speedarna nu ;).

  • bjornen

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 15:44

    Idag har det blåst någoting överdjävligt typ 20-25ms. Tävlingen blev spektakulär med höga farter och många krascher. Vad jag hörde försvann 3st utrustningar till havs och räddingsbåten gick i skytteltrafik ett tag. Ingen allvarligt skadad vad jag vet. Marcus storseglade tror att han ligger 3:a efter första dagen med Chris Lockwood som 1:a. Lite bilder:

  • Knatte

    Gäst
    27 juli, 2009 vid 15:56

    Björn, det såg stabilt ut! Finns det någon hemsida eller länk till tävlingen:wink:

  • jester

    Medlem
    28 juli, 2009 vid 07:08

    Haha.. jag har gått över till att vara coach för killarna… Blåser som faen här idag med… Skepparmöte när jag skriver detta. Första möjliga start kl 11.

    Macke körde ruggigt bra igår, två fina 38 repor i andra heatet (42.9 i max på GPSen, och en average på 39.5). Ligger trea totalt, och 2:a i internationella flottan. Benke körde stabilt som vanligt. Dagens hjältar för mig var Micke och BQ. Micke fick två godkända tider i första heatet med sin 6.0, och BQ fick resultat i bägge heaten! MYCKET bra jobbat, killar!

  • jester

    Medlem
    28 juli, 2009 vid 07:27

    Dag 5:

    4 svenskar var ute o seglade, ingen försvann
    resten av oss stod på strann

    En grek o en engelsman ramlade bakom ön
    och försvann ut i sjön
    Havet slukade riggarna deras i ett nafs
    fick dock med sina brödor i båten efter lite tjaffs

    GB-buggen gick ut igen med frugans rigg
    gjorde om samma palaver, och det gjorde inte frugan pigg

    Ett par bilder…

  • nouse

    Medlem
    28 juli, 2009 vid 10:49

    coolt!Lär väl va en del som e möra i kroppen efter gårdagens urladdning.verkar vara skaplig sjöbris där nere:).

  • klang

    Medlem
    28 juli, 2009 vid 11:32

    Du milde tid, verkar vara tok mycket vind, grymt jobbat ni som ändå satsar!!! Du också jeppe, som hjälper till med vatten och en axel då o då 😉

  • surferboy

    Medlem
    28 juli, 2009 vid 13:35

    Fan va kul!!! Du får gärna skriva lite mer så vi får en uppdatering på vad som händer. Jag hittar ingen info från tävlingen någonstans. Det vore kul om vi fick lite text till speedbloggen.
    Hälsa killarna at de är grymma!!!

    Jester;561986 wrote:
    Haha.. jag har gått över till att vara coach för killarna… Blåser som faen här idag med… Skepparmöte när jag skriver detta. Första möjliga start kl 11.

    Macke körde ruggigt bra igår, två fina 38 repor i andra heatet (42.9 i max på GPSen, och en average på 39.5). Ligger trea totalt, och 2:a i internationella flottan. Benke körde stabilt som vanligt. Dagens hjältar för mig var Micke och BQ. Micke fick två godkända tider i första heatet med sin 6.0, och BQ fick resultat i bägge heaten! MYCKET bra jobbat, killar!

Sida 2 av 13

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Team SweSpeed @ Karpathos 2009

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.