• teflontejp?

    Publicerad av punk på 26 oktober, 2009 vid 09:13

    Hej!

    Jag har en pys punka på mina ventiler och enligt fabrikörens hemsida hittade jag en video där det står att man ska använda teflontejp för att täta ventilerna.

    Jag har problem att hitta den sortens tejp här i sverige (stockholmsområdet):confused2:

    Om någon vet var jag kan få tag på detta är jag mycket tacksam!

    /punk

    sourra svarade 14 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mangsta

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 09:24

    Går det inte att byta hela ventilen? Borde vara ett säkert kort isf…:)

  • tomasw

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 09:44

    jag använde mig utav sikaflex-291 som jag tycker funkar bra och du kommer kunna hitta den i alla båtaffärer

  • milkman

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 10:13

    Det är octopus systemet (Naish onepumplösning) som rekommenderar det där. Jävligt dyrt att byta den ventilen, och sikaflex skulle göra det omöjligt att laga en punka sen. Tejp hittar du i vilken butik som säljer vatten/avlopsprylar som helst. Typ Krauta, Beijer eller annan järnaffär.
    Tejpen hittar du lätt. Att få det att bli tätt är en helt annan sak, men det går med några försök. Ta inte för mycket tejp bara, tror dom rekommenderar typ 6 varv (eller var det8?). Om det fortsätter läcka så tar du två varv till, osv. osv..

    Lycka till

  • _dave

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 10:22

    teflontejp = PTFE tejp hitta du på VVS avdelning i närmaste bygghandel.

    punk;585316 wrote:
    Hej!

    Jag har problem att hitta den sortens tejp här i sverige (stockholmsområdet):confused2:

  • stinky

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 10:28

    mer känd som “gängtejp” Den finns i olika varianter blå för vätskor, gul för gas (dyr).

  • punk

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 11:02
    stinky;585332 wrote:
    mer känd som “gängtejp” Den finns i olika varianter blå för vätskor, gul för gas (dyr).

    tack alla för tips!
    jag verkar ha letat i fel butiker…

  • sourra

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 11:42

    Punk, du har ett meddelande i din inbox som det kan vara värt att kolla på innan du börjar rya runt med tejpen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.