• temperatur

    Publicerad av oskie på 12 april, 2006 vid 21:39

    Hallo alla gangsters som “redan” gjort premiären…hur varmt är det i vattnet egentligen!? Mindre än 10 grader och jag skakar redan… Vilka tricks använder ni för att härda er mot kylan, och hur kan man bäst förbereda sig?? Har legat i hårdträning hela vintern så nu känns det dags att se om styrketräningen gett någon utdelning…:) (Kanske vore det bättre att ha levt lite osunt och lagt på sig några kilo underhudsfett istället!?)

    Oskar

    hifly svarade 18 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • fng

    Medlem
    13 april, 2006 vid 08:38

    Verkar vara 4-5 grader i Lommabukten iallafall.. Funkar bra om man har 5/3:a med med väst+huva under. Handskar av ngt slag är nog att rekomendera plus skor förståss.. Det bulla är att byta om om man inte har surfbuss.. Tror att jag kunnat klå houdini i grenen “ta av/på våtdräkt inuti en volvo 745:a..”

  • oskie

    Medlem
    13 april, 2006 vid 12:15

    Haha, klä om i en 745, blir det liggande ställning då? 🙂 Grymt bra lastutrymme i de bilarna menar jag. Själv kan jag INTE kunna byta om i min Suzuki Swift – får ju knappt plats att sitta med grejorna i bilen… Annars kan Klagshamn funka, där kan man byta om i uppvärmda lokaler (förutsatt att man är medlem antar jag, heh)…

    Men 5 grader är ju kallt som satan!

  • enkan

    Medlem
    13 april, 2006 vid 13:04

    Körde precis någon timme i Askimsviken (Gbg) med ok drag i 5.4:a.
    5/3 med torrdragkedja, huva och vanliga våtskor (ja, inte låga då:), ingen väst eller underställ. Skippade handskarna efter första halvtimmen och det funkade utmärkt (om man lät bli att bada händerna för mkt).

    Säsongen Har börjat! 🙂

  • swe227

    Medlem
    13 april, 2006 vid 14:49
  • jeppo_f

    Medlem
    13 april, 2006 vid 15:21
    enkan wrote:
    Körde precis någon timme i Askimsviken (Gbg) med ok drag i 5.4:a.
    5/3 med torrdragkedja, huva och vanliga våtskor (ja, inte låga då:), ingen väst eller underställ. Skippade handskarna efter första halvtimmen och det funkade utmärkt (om man lät bli att bada händerna för mkt).

    Säsongen Har börjat! 🙂

    Shit!! Imponerande att köra utan handskar! Jag körde lejjet idag, och frös en del om händerna. Full sula i 5.2 och riktigt bra vinkel. Gött att få rida lite frontside…

    Ripcurl Classic 4/3-dräkt, väst med huva, 1-mm neoprentröja, 5mm skor och uppklippta biltemahandskar. Inga problem förutom händerna.

    /jeppo

  • oskie

    Medlem
    15 april, 2006 vid 08:41

    För min del blev premiären gjord igår fredag. Körde 7.5 i Klagshamn… Västlig vind. Lite klent drag ibland, alldeles för mycket mot slutet… Inte så fruktansvärt kallt – det värsta var händerna eftersom jag inte använde hanskarna… Ganska folktomt (när jag riggat upp var jag ensam) men det var fan så skönt att byta om i uppvärmt omklädningsrum…

    Hoppas fler kommer nästa gång!

  • hifly

    Medlem
    15 april, 2006 vid 09:37

    här inne i viken hos mig har ju inte isen släppt helt ens så min premiär kommer få vänta några veckor

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.