Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Temperatur Fuerte

  • Temperatur Fuerte

    Publicerad av junksurf på 25 juni, 2007 vid 20:59

    Tjena skall till fuete om 2 veckor.

    Tänkte bara kolla med någon som varit där i krokarna vad man kan förvänta sig för tempertur i vattnet.. ? De ligger ju i atlanten vad rekomenderas för klädsel. Funkar de med skorts och neopremtröja eller bör man inföskaffa en shorty eller tunnare våtdräkt?

    /J

    surfballe svarade 16 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • hellgren

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 07:03
  • junksurf

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 07:43

    Hade tänkt att tillbringa den första tiden i sotavento finns de några andra center än http://www.rene-egli.com de verkar tyskdyra.

    Funderar oxå på att vara lite i den norra delen av ön mot slutet av vistelsen.

    Bra tips på Boende, Center motages gärna

  • el_duderino

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 11:08

    Flag beach

  • hellgren

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 13:24

    Kan rekomendera att du åker upp till Flagbeach, nära corralejjo (ursäkta stavningen). Jäkligt nice tyckte jag.. Och därifrån bör du ta en våg surfbräda och ge dig av till cotillo. Galet snyggt ställe! Vi åkte med en kille från centret på flag beach över och hade en nybörjar kurs där. Shit asså.. Gör det, det är allt jag kan säga..

  • semisinker

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 14:24

    Nej det finns bara rene’ egli i sotavento men det är alltid vind där nere nu, dessutom har dom alltid bra grejer. Sen kostar att hyra bra prylar.

  • surfballe

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 02:00

    Var i corralejo…tar 25 min at knalla till flagbeach…riktigt bra! och bra vågsurfing 1 mil norr ut i “cotiljo”.
    vill du ha ett riktigt bra boende som ligger mitt mellan Corralejo centrum och flagbeach(15min) så ring “Peder 0708450301” Han bor med familjen på fuerte vinterhalvåret och hyr ut sin lägenhet på sommaren. (grymt skön kille) Om deras är uthyrd så kan han fixa de intilliggande lägenheterna. tror han tar ca 1300 Person/ vecka (platts för fyra) och bara lite mer för en hel månad. och då är lägenherna grymma med tillhörande poolområde, restauranger, fräscht kök m.m

    hoppas du får en fantastiskt resa ! =P

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Temperatur Fuerte

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.