Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Teneriffa på vintern

  • Teneriffa på vintern

    Publicerad av styret på 12 september, 2011 vid 10:24

    Hur är surfet på Teneriffa över vintern.
    Har fått ett jobberbjudande där från mitten av oktober till mitten av april.

    Jag kan “i värsta fall” tänka mig att vågsurfa en del med.

    _frippe_ svarade 12 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • imported_macts

    Medlem
    12 september, 2011 vid 10:45

    Låter ju inte alls kul det där att behöva tillbringa vintern på Teneriffa, men om du nu är tvungen att åka så är du ju……har förvisso aldrig varit där själv, men min gissning är att om du vågsurfar så kommer du att få göra det ofta och vindsurfa kan du nog göra ett par gånger i veckan i alla fall, kanske mer med lite flyt

  • pgvirtual

    Medlem
    12 september, 2011 vid 11:57

    I snitt så kan du väl räkna med att windsurfa 3 dagar i veckan.

    Se http://tenerife.otc-windsurf.com/wind.htm och http://www.dlightcanarias.net/html/windstat2002.htm .

    Det är väl bara att gratulera.

  • carlito74

    Medlem
    12 september, 2011 vid 12:54

    Jag var i El Médano i mitten på December förra året, körde 3 dagar av 6. Segel mellan 4.7-6.0 om jag inte minns fel. Statistiken ger en vägledning på utfallet, och skall du vara där flera månader spelar det ju ingen roll om det blir bleke en vecka.

  • nachoman

    Medlem
    12 september, 2011 vid 15:22

    Cool, ska också dit i november för både vind- och vågsurf.

  • _frippe_

    Medlem
    12 september, 2011 vid 16:48

    Jag har bara varit där i April och på sommaren men har kollat upp vindstatistik även för vintern flera gånger. Tror det stämmer ganska bra att du kan köra ca 3 dgr i veckan om du kan tänka dig att köra segel upp till 6.0 och kanske lite till. Vågsurfingen är nog som bäst på vintern men det är andra delar av ön än vindsurfingen och det är en bit att åka så vart du jobbar/bor spelar roll. Vindsurfingen är ffa i El Medano på Sydöstra sidan, även de locals jag pratat med seglar ogärna på norra sidan där det kan bli massiva vågor över lavastenen ibland på vintern.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Teneriffa på vintern

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.