Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Teneriffa tips tack :)

  • Teneriffa tips tack :)

    Publicerad av mickemoose på 31 mars, 2013 vid 19:56

    Hej, jag och poolaren ska till teneriffa i två veckor i slutet av april tänkte vi.
    Det är på den södra delen. Har några något tips på uthyrning av kiteprylar?
    Tänkte ta med mig en 11 crossbow 2011. Är det lagom size tro? Jag väger 95 kg.
    Har inte åkt såå mycket tidigare men jag kan åka lixom, och börjat hoppa/trixa lite lätt.

    Har ni några andra tips på ställen att besöka är det väldigt uppskattat 😀
    /Mvh Micke och John

    gnutten svarade 11 år sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • mickemoose

    Medlem
    31 mars, 2013 vid 20:08

    Finns det något ställe för poolarn som vill testa? Plattvatten, långgrunt?

  • svenne

    Medlem
    1 april, 2013 vid 08:20

    Kolla med uthyrningarna/skolorna i södra änden av El Médano. Där ligger surfskjulen på rad.

  • mickemoose

    Medlem
    1 april, 2013 vid 08:29

    Är det en bra ide att ta med sig våtdräkt eller räcker badshorts och en sån där tunn tunn överdel(vet inte vad det kallas) speciellt bra för att inte bränna sig i solen.

  • mickemoose

    Medlem
    1 april, 2013 vid 08:39

    Några andra tips? bra fest? svårt att ta med sig bräda på flyg? kostar ungefär?

  • mickemoose

    Medlem
    1 april, 2013 vid 08:40

    Tack för tipset! Ja det verkar ju helt okej där ju:) inte för stora vågor? Några andra tips? bra fest? svårt att ta med sig bräda på flyg? kostar ungefär?

  • lullbert

    Medlem
    19 april, 2013 vid 10:35

    Det finns en uthyrare som heter (30knots) ligger ca på mitten på El Medano, väldigt trevliga och bra priser. Men blir nog svårt att hitta lugnt vatten, alla åker ju i El Medano och där är vattnet sällan lugnt. Att ta med sig brädan kan bli väldigt dyrt, men alla bolag har olika regler, vissa tar för (stora bagage) och andra bara för över vikten. Så kolla innan du bokar. Finns mycket ute ställen i El Medano men det är mest barer.Skall du ha disco så dra över till Las americas.

  • gnutten

    Medlem
    24 april, 2013 vid 12:01

    Var där och wsurfade för några år sedan. Kom ihåg att på http://www.otc-windsurf.com sida fanns fyra olika spots, varav en plattvatten. Den låg väster om udden (nedanför Montaña Roja) om jag inte minns fel. Hittar dock ingen info idag om detta. Kanske går att hitta något på google…

  • gnutten

    Medlem
    24 april, 2013 vid 12:14

    Hittade info:
    LA TEJITA:
    Just downwind, La Tejita is separated from the main bay by a big mountain, Montana Roja. Here you’ll find a large beach, perfect for kitesurf beginners. Although the wind is a little offshore for the first ten metres, it later fades out to side-shore. The water is blissfully flat though, and can lure any rider after some flat water freestyle action. A rescue boat operates here a couple of days a week

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Teneriffa tips tack :)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.