Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tennisarmbåge

  • Tennisarmbåge

    Publicerad av robertj på 2 oktober, 2020 vid 17:15

    Har blivit mycket surf i år. Har till och från haft ont i armbågarna, framförallt dagen efter en surfdag. Vänstra armbågen är klart sämre. Kanske sämre teknik åt det hållet? Ganska ofta kör jag slör i en riktning och sedan kryss tillbaks. Lite jobbigare på kryss. Någon som har haft något liknande?

    rickard_nr1 svarade 3 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • sailortrash

    Medlem
    2 oktober, 2020 vid 18:02

    Jag har lite ont i armbågen
    Det började docl som en armhävning och senare blev det värre av en pull up

    En gång när jag pumpade asmkt (första foilsäsongen) låste sig en muskel precis vid armbågen, på ovansida överarm
    Har inte haft problem sen dess, men tror det spökar lite

    Det funkar fortfarande så länge jag inte pumpar för mkt och hänger för mkt i bommen

    Jag använder selen mer och armarna mindre nu, så jag har insett jag slösade rätt mkt kraft tidigare…

  • robertj

    Medlem
    2 oktober, 2020 vid 18:33

    Intressant, har bara foilat i år. Lite mer upprätt åkning och mindre tryck i selen.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    2 oktober, 2020 vid 22:57

    Har inte känt av armbågarna…än iaf. Däremot ryggen har det hänt något med, måste blivit nån snedbelastning så fick besöka en sån där knotknackarkvacksalvare, hände för ca tre veckor sen i Fudde efter ett 3 timmars foil maraton.

  • rickard_nr1

    Medlem
    3 oktober, 2020 vid 18:06

    Jag fick tennisarmbåge efter att ha spikat panel på attefallaren jag byggde, när jag surfar känner jag inte av de men dagen efter kan de va lite grann. Rör jag hammaren åker jag dit direkt. Ja budskapet är ju klart för min del. Ge fan i hemmafix och surfa istället👍

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tennisarmbåge

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.