Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Test familjebuss

  • svenne

    Medlem
    13 september, 2011 vid 19:01

    Jag har kört 10 000 mil Touran TDI. Med extra tjocka fjädrar bak är det inget problem att lasta bilen upp till taket och fylla på med mer på taket. 120 är cruising.

  • swe-496

    Medlem
    13 september, 2011 vid 21:10

    Kan rekommendera Sharan också.. Grymt skön att lasta och köra.

  • mangew

    Medlem
    21 september, 2011 vid 06:10

    Jag köpte mig en Citroen Berlingo i vintras efter ha kört svensk kombi i några år, vilket lyft! Nu behöver jag inte spela tetris varje gång familj och surfprylar skall samsas. Interna lasthållare gör att man kan ha 5 segel och två master + en bom inuti bilen ovanför huvudena. Sätena bak går att plocka loss vart och ett, vilket gör att jag kan ha två surfbrädor och en vågbräda i mitten och samtidigt sitta 4 personer i bilen. Det bästa av allt är att jag med seglena ovanför huvudet och brädorna i mitten, har full sikt runt om och då har jag alltså inget på taket.

    Bilen är ingen räser (110-120 är helt ok) och det är inte många lyxdetaljer, men så kostar den c:a 100 000 mindre än motsvarande VW bil! I götet kör ett taxibolagt enbart med denna bil vilket förhoppningsvis är ett tecken på att tekniken håller länge.

    Enda nackdelen så här långt är att det kan droppa saltvatten ner i håret från seglen, fast det ger bara glada miner än sålänge

    /Magnus

  • doc

    Medlem
    25 september, 2011 vid 17:07

    Jag kör en 7-sitsig Ford Galaxy. Den nyare modellen. 3 brädor och alla segel, bommar osv får plats bakom lastskyddsnätet och den är byggd på samma platta som S80 så den är skön att köra. Drar 0,65 i snitt. Diesel…

  • mikaels

    Medlem
    26 september, 2011 vid 09:08

    Älskar min Trajet! Underbart att kunna flytta runt och ta bort stolar precis som man vill, och kaptensstolar fram är också lite fräckt. Plockar man ur/fäller stolarna rymmer den hur mycket som helst.

    Men, den drar en del, om man som jag har V6 bensin. Det går att hålla sig precis under litern på svenska vägar med mjuk körstil och cruise control, men sticker man ned till Tyskland, som jag gjort, då kommer man upp i närmare 1,3-1,5 om man håller Autobahntempo, höjden gör att vindmoståndet blir betydande.

    Min är nu 10 år gammal, och har hållit bra fram till nu, inga märkvärdiga reparationer under åren, fast nu har ACn lagt av, så jag funderar på att byta till något nyare, och har också kikat på Touran.
    Tyvärr har ju nyare bilar så förtvivlat små motorer numera, har man vant sig vid en riktig motor känns det svårt att gå ned till 1,4 liters fyra, även om den har turbo, there is no replacement for displacement som det heter.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Test familjebuss

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.