Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Testa gammal bräda

  • Testa gammal bräda

    Publicerad av jps på 19 augusti, 2007 vid 19:55

    Jag har en gammal F2 Axxis 260 i skrubben som jag aldrig testat (följde med i ett paket med andra beggade prylar).

    Den är på 94 liter och är 57 bred. Ser ut som på bilden nedan (Inte min men en likadan). Hiskeligt ful enligt min bedömning.

    Tänkte lufta den i alla fall. Dels för att prova den i största allmänhet. Dels för att prova en mindre bräda och se hur det går. (kör 100 liter 65 bred i normala fall)

    Hur stort segel kan man hänga på en sådan tro? Är det någon som kört en som kan ge lite hintar om hur den kommer att kännas? Kommer den att funka med segel från 2000+?

    kinetic svarade 16 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • kinetic

    Medlem
    19 augusti, 2007 vid 20:08

    Den bör klara 6.5 iaf…Den kommer kännas väldigt ålderdomlig då den är t.o.m innan “no-nose revolutionen”, mastkasseten tex sitter för långt fram…Jag tog själv en mycket kort sväng med en gammal Copello 255 “Swell” (vågis) nu för några dagar sen, kan bara säga som så att det kändes mycket annorlunda, ungefär som om man satt mastfoten längs fram på nosen…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Testa gammal bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.