Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Testa Naish på Söndag 14/10 i Björkäng (Alliance, Torch, Thorn, Helix)

  • Testa Naish på Söndag 14/10 i Björkäng (Alliance, Torch, Thorn, Helix)

    Publicerad av sourra på 13 oktober, 2007 vid 14:09

    På Söndag 14/10 finns vi i Björkäng från kl 13 för att låta gemene man testa följande av 2008 års grejer:

    Kites:
    Naish Allience (5-linors Sigma)
    Naish Torch (C-Kite)
    Naish Helix (Sigma SLE)

    Brädor:
    Naish Thorn

    Notera att Smartloopen äntligen har kommit till bommarna och bara den är värd ett besök.

    Skulle prognosen vrida något oerhört kan det tänkas att vi byter spot men i så fall utannonseras detta i denna tråd.

    Vi ses!

    sourra svarade 16 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • sourra

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 14:41

    Har fått Virena-muskelfäste så det blir ett massivt kitebitchande för min del. Så jag kommer försöka hinna med att fotografera lite också så finns det någon linslus där ute så är det Björkäng som gäller.

  • che_riff

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:02

    Får man följa med? Har lite bilproblem nämligen. Lovar att bidra med skönsång hela vägen.

  • haze

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:06

    Skön sång?? Hmm tur att jag åker från andra hållet då ;P

  • sourra

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:08

    @Che_Riff 421851 wrote:

    Får man följa med? Har lite bilproblem nämligen. Lovar att bidra med skönsång hela vägen.

    Givetvis Johan!

  • wakenils

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:53

    Är det hela Arlateamet som ska till björkäng och tar ni med er läjetkossorna dit?

  • sourra

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 16:00

    Haha, nej Arlakossorna gillar Ozone. Har du glömt hur den där ungtjuren tuggade i sig tyget på Sahlins kite? Hohoho =)

    Vi siktar på Björkäng eftersom det är skönt att slippa on-shore och vindsurfare om man ska testa en kite för första gången och testa att hoppa, loopa etc. Kan bli trångt i Läjet och Viken imorgon.

  • sourra

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 22:42

    Fick just reda på att Anton a.k.a. Hildingdude lagt rabarber på Torch och Alliance så den som önskar testa de grejerna får hålla sig där han ska åka imorgon. Övriga grejer som planerat. Sourra bjuckar på gifflar.

  • virena

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 23:29

    @sourra 421846 wrote:

    Har fått Virena-muskelfäste så det blir ett massivt kitebitchande för min del. Så jag kommer försöka hinna med att fotografera lite också så finns det någon linslus där ute så är det Björkäng som gäller.

    Var glad sa lange det ar biceps som jag gissar att det ar, for knavecken ar det sjukaste jag varit med om, som 9 veckor senare fortfarande ar fucked up. Men de borjar bli lite battre eller rattare sagt jag borjar skita i dom nu. Orkar inte vanta langre. “Klattrade” eller mest vandrade upp for sockertoppen idag och det var sjukt coolt. Nagra riktigt scary parts utan rep. Ar sa sjukt kitesugen nu sa att jag haller pa att do, men snart sa. Ta hand om muskelfastena. Beijinhos

  • sourra

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 23:37

    @Virena 421990 wrote:

    Var glad sa lange det ar biceps som jag gissar att det ar, for knavecken ar det sjukaste jag varit med om, som 9 veckor senare fortfarande ar fucked up. Men de borjar bli lite battre eller rattare sagt jag borjar skita i dom nu. Orkar inte vanta langre. “Klattrade” eller mest vandrade upp for sockertoppen idag och det var sjukt coolt. Nagra riktigt scary parts utan rep. Ar sa sjukt kitesugen nu sa att jag haller pa att do, men snart sa. Ta hand om muskelfastena. Beijinhos

    Shit vad tradigt. Det gör det lite lite lättare att glädjas i min misär. Krya på dig.

    //Mr Diklofenak

  • virena

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 23:43

    @sourra 421991 wrote:

    Shit vad tradigt. Det gör det lite lite lättare att glädjas i min misär. Krya på dig.

    //Mr Diklofenak

    Voltaren/diklofenak ar skit. Det tar bara bort smartan, tycker inte att det hjalper mot inflammation. Det ar dumt med nat som tar bort smartan for da gor man saker man inte borde. Koka vatten med ingefara och at mkt gurkmejam det ar inflamationshammande. Men det basta av allt ar Laser. Har tyvarr inte nummret men en kvinna pa berzeligatan (fysio nova) tror jag har laserbehandlingar. Lycka till…

  • sourra

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 23:46

    Jag kör Diklofenak i kombination med något som du inte provat på allvar – vila 😉
    Fortsätt dagboka, det är bra verklighetsflykt!

  • sourra

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 21:09

    Med facit i hand kan man säga att vi borde valt Läjet (vilket iofs Haze gjorde utan att berätta det för mig och Cheriffen) istället för ett glest Björkäng. Men det blev några nybörjare som fick provat grejerna och det var idel glada miner. Här kommer lite motljusbilder från dagen. Vår alldeles egen Che_riff på alla bilderna:

    1. Rockar sin Torch 14
    2. Fortsätter loopa och lalla
    3. Trots måttlig vind framåt kvällen körde 75 kg krambjörn en Helix 12 med bra höjd och float
    4. Kvällscruising
    5. Ett avslutande njurslag från Kung Neptunus

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Testa Naish på Söndag 14/10 i Björkäng (Alliance, Torch, Thorn, Helix)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.