Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Testad SS-Turbo

  • Testad SS-Turbo

    Publicerad av arnold på 21 maj, 2006 vid 20:58

    Fick min nya SS-Turbo 12 för några veckor sedan och tänkte skriva några ord om den. Jag väger 85 kilo och har kitat i ca. 5 år och kör en Brunotti 115

    Starkaste sidor:

    1. Kiten har ett otroligt stort vindregister

    2. Fungera riktigt bra i byiga förhållanden

    3. Väldigt följsam och lättkörd i vågor

    Tyckte det var lite svårt att få till hoppen i början men när jag kom underfund med hur man skulle göra fick jag höga hopp med fantastisk hängtime. Turbon är ganska snabb i luften (motsvarande en modern C-10 eller 12 drake) och är lätt att kontrollera. Bommen är riktigt skön och stoppern funkar utmärkt. Testade att självstarta kiten några gånger genom att dra i en av styrlinorna, den gör precis som det visas i instruktionsvideon, rullar upp på sidan och är lätt att starta igen. Har inte testat säkerhetssystemet än.

    Jag gillar verkligen min nya SS-Turbo!

    nilsson svarade 18 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • nilsson

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 10:54

    kan bara hålla med i det du skriver, sen en stor förde,l förutom de du skriver, är min onda rygg, för första gången, på många år, inte har hindrat mitt kajtande det förmodligen på det mjukare draget i Turbodieslen! Sammanfattnigsvis, mer tid på vattnet, med ett färre antal kajtar!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Testad SS-Turbo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.