Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Testar Ozone Sport+ i några dagar

  • Testar Ozone Sport+ i några dagar

    Publicerad av milkman på 9 januari, 2009 vid 22:36

    Jag har fått låna en Sport+ (09) 11m i några dagar här i Melbourne. Var ute en kort sväng igår i dålig vind men kommer köra två dagar till, kanske får in tre med tur.
    Tänkte kolla om det är någon som vill veta nått speciellt? så kan jag kolla det. Eller om ni vill se nån detalj lite bättre så kan jag ju fota lite.. ?

    Hittade denna också:
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h7quujnrtp0&eurl=http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2353365&p=570578&feature=player_embedded[/youtube]

    Enda intrycket jag har hittills är att det är en helt annan kite, fast med Instinct känslan kvar. Det krävs lite anpassning till den förstås. Får testa lite mera i bättre vind hoppas jag.

    virena svarade 15 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • nic

    Medlem
    10 januari, 2009 vid 10:41

    kör hårt 🙂

    nic

  • virena

    Medlem
    10 januari, 2009 vid 13:46

    @Milkman 524730 wrote:

    Jag har fått låna en Sport+ (09) 11m i några dagar här i Melbourne. Var ute en kort sväng igår i dålig vind men kommer köra två dagar till, kanske får in tre med tur.
    Tänkte kolla om det är någon som vill veta nått speciellt? så kan jag kolla det. Eller om ni vill se nån detalj lite bättre så kan jag ju fota lite.. ?

    Hittade denna också:
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h7quujnrtp0&eurl=http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2353365&p=570578&feature=player_embedded[/youtube]

    Enda intrycket jag har hittills är att det är en helt annan kite, fast med Instinct känslan kvar. Det krävs lite anpassning till den förstås. Får testa lite mera i bättre vind hoppas jag.

    Skulle vilja veta om det går att göra halva linlängden, dvs när man gjort linorna gå med dem tillbaka till bomen och fästa dem där. Funkar på vissa bomar. Vore toppen i sådana fall:).

  • wakenils

    Medlem
    11 januari, 2009 vid 08:13

    gott, finns de för demo i perth tro?
    lite bilder på nya bomlösningen kunde väl vara trevligt

  • gurra_g

    Medlem
    11 januari, 2009 vid 12:28

    Mer info på helhetsintrycket efter ett par dagars testande vore nice! Speciellt Pop, om den är lika grym som 08an i byig vind, hangtime?
    Intryck av hur ny bom systemet fungerar..

    När kommer godiset till Sverige?

    kör hårt!

  • bladesurfer

    Medlem
    11 januari, 2009 vid 17:14
  • nic

    Medlem
    12 januari, 2009 vid 09:06

    Ser ju lustigt ut när det bara står “bigger leading edge…” när LE på bilderna fortfarande ser ganska tunna ut .

    Nu tror jag det står ett gäng i Sverige som är väldigt sugna på att testa kites…

    nic

  • milkman

    Medlem
    12 januari, 2009 vid 12:52

    Imorn åker jag hem till svedala igen.

    Sport+ är bättre än förra året. Jag tror att vissa Sport 08 användare kommer fastna mer för Edgen då jag får känslan att Edge och Sport är kite längre från varandra. Men för de som gillar kiter som funkar för frestyle och wakestyle så Sport+ helt klart ett fall frammåt.

    Lika bra jag inte snackar för mycket gojja om mina egna grejjor. Vi kör demo så mycket vi kan istället så kan testa själva. Detta gäller även Ozone trogna, samma känsla men annan kite betyder att även ni borde testa igen innan ni bestämmer er för nytt köp. Samma sak för er som valde annat sist ni testade också förståss 🙂

    Återkommer med demodagar så fort det börjar lukta säsong för det 🙂

  • nic

    Medlem
    12 januari, 2009 vid 15:37
    Milkman;525119 wrote:

    Återkommer med demodagar så fort det börjar lukta säsong för det 🙂

    Å då snackar vi inte odören av rutten tång utan den väna parfymen av is å snöblask. Right? 😛

    nic

  • dalen

    Medlem
    13 januari, 2009 vid 23:47

    Puss på er! Oj det var nog alla färger till mig men jag lovar att inte göra om det.

  • yann

    Medlem
    14 januari, 2009 vid 07:16

    Shit det måste blivit något fel i leveransen då. Skicka hit den röda ögonaböjj! 😀

  • nic

    Medlem
    14 januari, 2009 vid 08:27
    Dalen;525405 wrote:
    Puss på er! Oj det var nog alla färger till mig men jag lovar att inte göra om det.

    Vad gör mina kites i sydafrika?

    nic

  • gurra_g

    Medlem
    14 januari, 2009 vid 10:47

    @nic 525436 wrote:

    Vad gör mina kites i sydafrika?

    nic

    vad gör jag i Halmtad?

  • ville

    Medlem
    14 januari, 2009 vid 14:03

    @Gurra_g 525466 wrote:

    vad gör jag i Halmtad?

    det du borde göra är att tentaplugga!

  • gurra_g

    Medlem
    14 januari, 2009 vid 15:54

    @Ville 525517 wrote:

    det du borde göra är att tentaplugga!

    doooo, haha så sant! Snart Åre, fan va gött de ska bli!

    Sen måste jag bara säga att den röda är jäkligt snygg! :p

  • virena

    Medlem
    14 januari, 2009 vid 19:24

    Jag tyckte nog att den oranga var ganska snygg, men hur skall det gå med min rosa bikini, det matchar ju inte så himlans bra. Just det glömde ju att jag köpte 14 nya bikinis här om dagen så det skall säkert finnas nån som funkar:wink:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Testar Ozone Sport+ i några dagar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.