Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Testat Peter Lynn 19

  • martent

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 03:19

    var det en sovsäck trodde det var en foil!!!! smile.gif

  • longbayrider

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 07:44

    Hör av dig innan du kommer ner.

    Tyvärr måste jag göra dig ledsen och säga att det var stor skillnad mellan dina grejer och venom. Venom beter sig ju mer som en “riktig” drake…

    Men du har kanske bytt nu så vi får se när du kommer ner.

    /Danne

  • sportentusiast

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 10:35

    Int blir jag lessen int… (men jag ska punktera din kite nästa gång vi ses mad.gif) Var bara kul att du gillade “en madrass”. Har faktiskt ny leksak, som kanske passar dig lite bättre (mer direkt i styrningen och mer feedback till bommen).

    PL verkar dock ha lyckats utomordentligt med Venom. Peter och Jacob kör Venom här i 08-land och de verkar fungera kanonbra. Det är ju inte direkt ngn nackdel att det saknas bridlar heller, ff a inte på Öland i tångtider. Peter ska f ö också till Rhodos så det blir nog en Venom test där.

    Vad jag tycker är mindre bra med Venom eller rättare sagt med bomlösningen är att power/depowerstrapen är en ögla vilket gör det lite trickigt att snabbt ändra på vattnet. Inget du drabbas av Danne då du ju alltid kör med full power (kanske en 2 linors vore nåt för dig?). UppfinnarPeter har dock moddat en del och verkar ha fått ordning på sina prylar.

    Jag slår en pling när jag är hos moder & fader! Hälsa de lokala förmågorna.

    Ha´t

    Bengt-Erik

  • samhansson

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 10:43

    har ni inga feta kite bilder när ni hoppar med era foils.

  • eddie

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 11:35

    Går det?
    confused.gif

  • etype

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 11:38

    ehhhhh…jo.

  • etype

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 11:41

    Erik Fernholm loopar i kovik, söndags.

  • luuddee

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 12:38

    haha tyskt.. den draken o den våträkten saknas bara tyskbyxor o hjälm

  • longbayrider

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 12:45

    Det är ju därför jag är så förvånad… Särskilt hangtime…

  • sirgomez

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 12:52

    jaja, det är enkelt att hacka på alla tyskar 😉 var själv en, det är inte så lätt här i sverige. man måste känner mer än alla andra, ha mer koll på alt och så blir man rikare – jobbigt! grin.gif synd att man måste importera för att hålla sverige igång! wink.gif*ironi!* jag är tyskt så jag få säga så! haha

  • matthias

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 13:24

    Svar till:


    Men du lilla söta Mattias,
    mrsmille har större erfarenhet av Foils än du så jag antar att hennes ord väger tyngre än ditt i denna diskussion.

    [/ QUOTE ] jaha, och?

    Svar till:


    Att du är allergisk mot allt annat än det du själv blivit indoktrinerad till att köra är ingen nyhet.

    [/ QUOTE ] jaha, och?

    Svar till:


    Det vore kanske dags att du tog tillbaka ditt alias George_Jung, men det är klart, du vart ju så illa omtykt med den gubben och fick de flesta inläggen raderade wink.gif

    [/ QUOTE ] attans, himla jobbigt att inte vara omtyckt här på steffo, eller i livet över huvud taget.

    visa oss lite action med vad ni kan göra med era sovsäckar innan ni börjar snacka istället.

  • samhansson

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 13:47

    mer sånna feta bilder tack!

  • bohm

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 13:53

    Stonker är australienskt…

  • pjoter

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 15:54

    jag tycker om dig matthias. om du berättar när du fyller så kanske vi kan bli några som går ihop å köper en “liten men tuff” t-shirt till dig som du på ett helfräckt sätt kan ha utanpå våtdräkten.

    Till foilarna. Jag kan nu äntligen lägga mig i den debatten eftersom kaj (kajtech) lät mig låna och köra både extacy och speed under en dag i varekil. Tyvärr blåste det lite för lite för dom (var 10or båda två) men fick kört några timmar iaf och kan inte säga att det va nån större skillnad mot att köra LEI. kändes lite segare i styrningen och mindre bomtryck men inte så det störde då jag åkte utan bara att man märkte skillnad då man gick tillbaks till ss 13 efteråt. hade då blåst upp lite så det hjälpte säkert till med farten. Negativt vet jag inte direkt om jag hittade, hade lite svårt att kunna ta bra höjd men det berodde nog mer på det dåliga trycket. sen fick man usel timing på många hopp men hoppade lika högt som jag hade gjort med min 13 i den vinden. då kaj plockade ut dom så såg de inte alls jobbigt ut med bridlar å så men man själv hade säkert haft lite meck med att vika ihop rätt i början. gick ju grymt mkt snabbare än att stå som en idiot å pumpa iaf! Fördelarna var helt klart att vilken idiot som helst kan starta den själv efter lite instruktioner och jaaaaa, det gick mkt fortare än att lägga påse med sand å skit på en LEI. sen så kändes de som man vågade satsa rätt mkt mer eftersom de e lugnt att sätta den i vattnet, något jag själv inte lyckades med men det såg å verkade jäkligt mkt smidigare än att simma å hålla på med en LEI. Sen va de inte alls lika mkt drag downwind i nån av drakarna vilket gjorde att man kunde ligga å jibba i mkt högre fart utan att släpas efter så långt vid krasch.
    Nu va inte speeden inkörd som man visst måste med foils så den gav inte full prestanda (om nu inte kaj bara ljuger) wink.gif
    men kan inte säga att jag kände sån jäkla prestandaskillnad, däremot fick jag ett jävla häng i speeden.

    tycker de va helt ok kites båda två och har svårt att hålla med om att dom foilarna e skit iaf. däremot vet jag inte riktigt hur de skulle funka med bridlar å så här nere i skåneland med all tång å skit. iofs så kan man ju vattenstarta dom mkt snabbare å rakt upp bakåt vilket gör att de kanske inte hinner fastna så mkt.
    för egen del kör jag hellre LEI iaf ett tag till eftersom man har en helt annan vana på hur dom beter sig å sen e dom ju massa billigare!

    så är en uppsats klar. tack kaj för jag fick leka med dom länge så man han vänja sig lite!!

  • mrmille

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 16:12

    Kul att du gillade FS kites, dom är goa som tusan. Om jag dyker ner mot skåneland kommer jag ta med mig ett gäng Venom’s som är fria att testa.

    Dom är C formade och beter sig som en LEI ungefär, men man slipper bridlen.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Testat Peter Lynn 19

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.