Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Thailand???

  • Thailand???

    Publicerad av anonym-anvandare på 24 juli, 2003 vid 12:52

    Är det någon som kitat i thailand i december, januari, som vet vilka kitar man ska plocka me sig?? Kan ju vara svårt att ta med flera stycken…

    nick svarade 20 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • zoolander

    Medlem
    25 juli, 2003 vid 06:52

    det beror ju på vart du ska i thailand.. men jag hade nog tagit med mig det största! lycka till

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 juli, 2003 vid 08:01

    Såg en Kitare på Phi Phi… så visst det går.. blåser ibland rätt friskt i thailand..

  • zoolander

    Medlem
    26 juli, 2003 vid 13:24

    jo.. det är klar att det går.. jag intruducerade kitesurfing för en gammal seglare på PP, han äget ett av vattensportcenterna. han skulle investera i kite, så om ett år så bör det vara igång där i a f. jag var där för en månad sen (monsunperiod) och då hade jag nog behövt en 15 och en större för att få någon som helst surfing.. phangang är nog mer vindsäkert.. skulle jag tro.. skit i kite, åk ner och sup istället

  • kull

    Medlem
    26 juli, 2003 vid 15:25

    finns en iko skola i phattaya..deras address var http://www.cuttlebone.net tror jag hör med dom…phattaya är läskigt och fult och tråkigt förövrigt men ja om man vill kita så

  • nick

    Medlem
    28 juli, 2003 vid 06:31

    Tjenare,
    Jag var där i vintras (januari). Cuttlebone är inte riktigt i Pattaya, det ligger några km söder/öster om Hat Jomtien som i sin tur ligger strax söder/öster om Pattaya.
    Så man behöver inte bo i Pattaya ifall man inte vill, för som sagt så är Pattaya inte ett särskilt trevligt ställe.
    Beachen var riktigt bra för kiteboarding, och de kunde köra i stort sett varje dag så vitt jag kunde se. Jag gjorde en intro-kurs där och hade tyvärr inte så pass mycket koll att jag med säkerhet kan rekommendera någon storlek på kiten, men jag tror att ca 12 m2 skulle vara lagom.

    Dessutom så ligger det en eller flera fabriker där, där de tillverkar brädor, inte säker på om de gör kitar oxå… F-One tillverkas iaf. där.
    Så det går att få tag i utrustning till bra priser.

    /Nicke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Thailand???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.