• The Real Deal

    Publicerad av p-malmkvist på 28 maj, 2010 vid 06:05

    Ja om prognoserna håller så blir det den första hårda tävlingen för året nu på måndag..

    Det kan bli 12-15 m/s N-No på Haga park vilket är samma vind som när en viss Bringdal var på besök och seglade 10 sek på över 40 knop..

    Håll ögonen öppna för uppdateringar då detta kan avblåsas om prognoserna blir sämre..

    Vidare info följer…

    :cool::cool::cool:

    carl-r svarade 13 år, 11 månader sedan 14 Medlemmar · 37 Svar
  • 37 Svar
  • mattias-j

    Medlem
    28 maj, 2010 vid 19:50

    Det kan bli real deal speed mån-tis-ons på Öland!!! Ser sjukt fint ut varje dag både på norra och Haga. Jag, Micke Ö, Lars D och Mac E är där på måndag iaf….

    Har ett litet förslag. Jag spelar ju hrrmm…. golf ibland, och när vi är ett gäng så brukar vi lägga en slant var i en pott och sedan delar vi ut dom till typ 1:an, 2:an och 3:an. Detta för att få lite extra pepp…. Beroende på hur många som är med kan det ibland bli en slant.

  • carl-r

    Medlem
    28 maj, 2010 vid 20:00

    Den här regeln: “Samtliga seglare måste lägga upp sina resultat på gps-speedsurfing.com senast kl 15 dagen efter tävlingsdagen samt skicka sina filer till petmal@kth.se där 10 st slumpvis utvalda kommer kontrolleras.”

    Det blir ju svårt att hålla om man skulle vara nere 2 dar på öland. Finns det möjlighet att få hjälp att ladda upp isåfall eller kan man få dispens?

  • p-malmkvist

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 07:04

    Halloj!! Ja nu ser det helt överjävligt bra ut på mån, när windguru visar 15 m/s så brukar det ju kunna bralla i lite:cool2:’

    Carl R!! Tävlingen är bara på mån, och för att det ska vara lika för alla så bör man skicka in sin fil inom 24 tim..

    Vi verkar bli ett skönt gäng, flera 08:or verkar vara på g..

    Slutligt besked ges sön fm när alla prognoser är kollade..

  • carl-r

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 19:45

    Klurar lite på att stanna till tisdag om det blir av. Vi är isf 2 seglare, och funderar på att hyra nån campingstuga. Är det nån som skulle vara intresserad av att ansluta i en 4-bäddarsstuga så kan ni väl hojta till. Eller om det är nån som har ett par bäddar ledigt är det ju också intressant.

    EDIT: Boendet är grejat.

  • p-malmkvist

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 09:28

    Hmmm ja nu verkar det som om regnet kommer dumpa ner i samband med de bättre vindbyarna. Min magkänsla säger mig att vinden då kommer bli väldigt byig och alternativt också betydligt svagare i styrka. Har ju åkt på några 12-16m/s prognoser med regn vilket resulterat i 0m/s..:wink:

    Verkar iof bli rätt ok på tis men inte några riktiga tryckar-byar..

    Ingen Real Deal Speed just nu iaf, hoppas jag har fel för er som iaf kommer åka..:cool2:

    /Petter

  • mattias-j

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 14:41

    Kan bara säga att regnet kommer ramla ner på fastlandet under f.m och inte så mycket på Öland. Det blir superförhållanden efter lunch!!!!!!!!!!!!!!!!!!:laugh:
    Dessutom så är det ju kulingprogg på HELA Östersjön, så är inte detta Real Deal, då undrar jag vilken progg som är det…..

    Vi ses imörrn!

  • carl-r

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 14:53

    Vi kommer 2 gubbar från NWC vid lunch, stannar till på tisdag iaf. Vi bor på sandbergen.

  • carl-r

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 14:56

    Förresten… Är det nån som har en gps-fil från liknande vindriktning med segling bakom revet så man kan kolla lite hur man åker? Vi har inte kört där tidigare.

    Tack!!

  • p-malmkvist

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 16:23

    Ja nu har proggen ändrats till det bättre igen, som det såg ut i fm på prognoserna var det hällregn under mån, men nu är det bara smhi som visar regn..

    Kör hårt iaf /Petter

  • mackee

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 17:11

    hur kan ni missa att köra på denna progg??????????????

  • p-malmkvist

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 17:51

    Nä men va f…n nu får jag krypa till korset:wink: Prognosen i fm var skit men nu ser det mycket bättre ut..
    Så nu kommer säkert någon bli sur och tycka det är dålig stil(ja är väl en dålig människa då:grin:) osv men vi måååååste helt enkelt köra real deal imorgon..

    Start kl 11.00 och sedan hela dagen.. Ni som sticker ut tidigare får stänga av gps:en kl 11 och sätta på den igen, endast fil efter kl 11 gäller i tävlingen (Det går att lägga ihop filerna igen om ni sätter pb under dagen)..

    Sandrevet eller beijhamn revet är båda ok att segla vid, men vänligen respektera beträdnadsförbuden på själva reven, lägg matsäck/vattenflaskor med vikt precis intill reven istället..

    Real deal Speed första deltävling mån 31:a maj/Petter

  • carl-r

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 18:36

    Är det möjligt att du gör en google-earth-skärmdump och ritar lite på? Vi norrköpingsbor har absolut ingen koll på vad som heter vad…
    Rita gärna stripparna och lämpliga matsäcksplatser.

    Fråga numero 2. Går man i vattenbrynet bort till revet eller vad är smidigast?

  • mackee

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 18:42

    Det ligger bojar söder om revet kör söder om dom men reka djupet först .
    Gå ut på norra delen av ÖWC gräsmatta , ni kan gå ytterligare ca 50 meter norrut sen är det stopp pga av fåglarna

  • p-malmkvist

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 18:45

    När du går ut på haga park ÖWC stranden så ser du reven ca 500m I nordlig riktning(alltså höger om du står på stranden och tittar ut mot vattnet) Har inte möjlighet/tid just nu att fixa skärmdump, du ser reven från stranden..

  • carl-r

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 18:50

    Bojarna såg jag när jag var på haga på kristi himmelfärd.

    Men vilket är “Sandrevet” och vilket är “beijershamnsrevet”? Är sandrevet nåt ute i vattnet en bit eller?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.