Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The Spot Hunters – A Tale of Bad Decisions and Wasted Time

  • tont

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 21:04

    Glada i hågen stegar vi ut från arenan och sätter oss i bilen och börjar köra hem, återigen försöker någon pilla på stereon, återigen hörs ett morrande, återigen kryper någon fruktande ihop i fosterställning. En ”blandskiva” hittas och jag och Chewie som känner Alex misstänker att hans kanske har gone wild och mixat allt från post-punk till post-punk med hardcoreinfluenser. Nej, skämt åsido, balten kan sin skit när det kommer till musik och har bra smak, förutom denna skivan som visar sig blanda green day låtar och inget annat vilket föranleder att radion skruvas på. Gött! 70- och 80-tals klassiker på Rix Fm, musik för män! Många mil senare då alex kört enligt taktiken att köra rakt fram tills det tar stopp befinner vi oss inte alls på motorvägen vid Malmö utan i centrala Lund. Stämningen stiger. Vi bestämmer oss för att ersätta det mysiga after-surf-ruset med ett pizza-rus istället. Stämningen stiger. Pizzor beställs. Stämningen stiger. Pizzor förtärs framför luftens hjältar och Darkwin Duck på Disney Channel. Stämningen skjuter iväg i skyn och exploderar. Kvällen förflyter sedan lugnt i varsin lädersoffa och dagens misslyckanden och lyckanden sjunker in.
    Så.. det minsta vi kan göra är väl att dela med oss av viktiga lärdomar från en dag som denna då ingen, jag upprepar;ingen, därute vill bli som oss. Nå vad har vi då lärt oss, jo; 1. spring inte bort er i sökandet i livet, den som tror att livet kommer bli bra bara man når det där sista målet man satt upp har fel och kommer ej bli lycklig. 2. Skillnaden mellan mod och dumhet är hårfin, våga satsa och göra bort dig, men kasta dig inte in i situationer som är onödigt farliga. 3. Riktiga vänner växer inte på träd, var tacksam för de i din närhet som du kan ha roligt med men även dela tysthet med. 4. Stoppa alltid in huvudet i lysmasken. 5. Har du 4000 spänn över? Köp en folkrace-bil! 6. Akta dig för den jumanji-liknande ryggbehåring som vissa individer på svampabanan stoltserar med, flera oskyldiga har försvunnit in i mattan och aldrig återfunnits.7. Bränd koppling, Etanolbil och metan-män luktar apa tillsammans 8. Fucka INTE med van Dammes tvillingbror som du tror är rysk maffia men som är främlingslegionär och mördarmaskin, you’re gonna pay for it bitch. 9. Det ligger ett mycket mysigt litet bed and breakfast ngra kilometer inåt landet från Vik.
    Nå, som ni säkert märkt så sinar aldrig min ström av ovidkommande info och allmänt skitsnack och jag lider med den som kommit så här långt och därmed förslösat säkert 10 minuter av sitt liv. Om du däremot är en sneaky fucking russian och bara läste detta sista så har du tur och jag kan bara säga grattis. Det var allt från de två vännerna och Jonas för denna gång. Önska oss lycka till med nästa surf, vi behöver det! (fast det senaste var dock fucking mumma) Hoppas ni fick bra surf. So long bitches och *PuZzIzZzAr pÅ eR aLlA sÖtIzZzAr*

  • alexasu

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 21:08

    alltså, impnerande manöver!
    lägg märke till hur han redan innan tricket utförs har laggt över kroppsvikten på vänsterbenet. det är i detta förberedande moment de flesta gör fel. sedan lyfter han endast benet lite, men kompenserar med en fin knäböj för att hålla foten från marken. när han landar högerfoten gör han det med tårna först och i en rak linje bakom vänsterfoten, vilken han nu kan börja bortfördela vikten ifrån. slutligen avlutar han med att även sätta ner högerfotens häl, vilket är pricken över i:et i ett mycket väl utfört “bakåtsteg”. bedårande.

  • clemens

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 21:13

    Country roads take me home
    To the place I belong
    West Virginia mountain momma
    Take me home country roads

    La la la hey hey
    La la la hey hey
    La la la hey hey
    La la la
    West Virginia mountain momma
    Take me home country roads

  • alexasu

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 21:17

    det är imponerande hur funktionären hanterar denna stressiga situation i vilken hans liv hänger på en skör tråd och han tvingas utföra den svåra manövern “bakåtsteg” som endast världsmästaren i gång-freestyle klarat en gång och i vilken denne bröt benet på kuppen. trots detta håller alltså funktionären huvudet kallt och glömmer inte sin primära uppgift: att vifta med flaggan.

  • alexasu

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 21:22

    alltså, jag kan inte släppa funktionären, imponerande manöver han utför!
    lägg märke till hur han redan innan tricket utförs har lagt över kroppsvikten på högerbenet. det är i detta förberedande moment de flesta gör fel. sedan lyfter han endast benet lite, men kompenserar med en fin knäböj för att hålla foten från marken. när han landar vänsterfoten gör han det med tårna först och i en rak linje bakom högerfoten med hälen vinklad något inåt. Det är i detta skede han börjar bortfördela vikten ifrån den nya framfoten innan han magnifikt avlutar han med att trycka hela foten. den lätta böjen på bakbenet som absorberar stöten utgör pricken över i:et i ett mycket väl utfört “bakåtsteg”. bedårande.

  • ian

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 22:01

    sjuukt bra jobbat pojkar! blir nästan lite rörd. Det är sånthär som bär upp steffo när onda krafter försöker genomsyra det med nybörjarutrustningsrecensioner och ändlösa trådar om framfotstryck i vågor som inte finns. När blir det roadtrip till göteborg? känns som att ni behöver komma upp hit och ösa nån helg

  • macl3an

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 00:19

    Tönt: För å vara 18 år skriver du helt otroligt bra och underhållande! Riktigt imponerad.

    Varför vill inga av mina jämnåriga vänner dra iväg på surfresa med mig. Det är bara jag å Militären som är unga och verila surfgossar i Stockholm 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 08:57

    “funktionär i behov av terapi för att komma till rätta med sin dödslängtan”

    Ha, ha! Genialt!

    Dags att återskapa “folkrace” inom vindsurfing? Crash and burn!

  • henke201

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 14:33

    Grabbarna har gjort det igen 😉 Och dessutom ännu bättre!

  • jps

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 14:54

    Hyfsat Off Topic men dj-ligt underhållande liten historia 🙂

    Kul (eller kanske sorgligt) att man inte är ensam om “här ska surfas ojdå var det sååå stooort och blåååsigt” upplevelsen…

  • Oregistrerad

    Gäst
    17 augusti, 2006 vid 16:01

    Vem e han som däckat med flaskan i handen… sjukt likt en grabb jag känner?

  • alexasu

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 16:43
    Oregistrerad wrote:
    Vem e han som däckat med flaskan i handen… sjukt likt en grabb jag känner?
    det är chewbacca (clemens) i egen hög person. påtalas skall dock att just denna bild är rätt så riggad.
    själv tar jag avstånd från denna typen av poseringar.
  • tont

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 18:04

    alex, hade du fått mvg i projektarbete för att ligga utslagen ngra sekunder hade du slängt dig i bordet snabbare än man kan säga chewbacca baklänges.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The Spot Hunters – A Tale of Bad Decisions and Wasted Time

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.