Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The Team snitt Gaastra= tomma mängden?

  • The Team snitt Gaastra= tomma mängden?

    Publicerad av ola-h på 12 januari, 2005 vid 15:09

    Ryktena om att the Team, med Barry Spanier och Phil McGain på design/testarsidan, lämnar Gaastra verkar rätt säkra. Enligt vissa pressreleaser så kommer Dan Kaeseler (fd Naish) ta över designingen hos Gaastra, och som ni redan läst på konfen kommer Nils Rosenblad gå till Naish.

    Det är dock inte glasklart om hela The Team, dvs även seglarna lämnar Gaastra. Gaastra är numer samägt med t ex Tabou (via Kurt Budig) som för ett tag sedan kontrakterade Matt Pritchard, så det känns ju aningens ologiskt om nu Matt på segelsidan lämnar konsortiet. Men, men, man vet aldrig.

    Silly saeson, kallas det väl i hockey/fotbol(l)/basket mm

    Hur som helst kan ni läsa mer på http://www.windsurferen.dk/view.php?id=406&type=2&action=show

    peter-andersson svarade 19 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • adde

    Medlem
    12 januari, 2005 vid 15:26

    Detta tycker jag verkar intressant…

    Vi takker for det gode samarbejde med primært Phil McGain og Barry Spanier, som har resulteret i mange virkelig gode produkter, men desværre til tider har sig ikke at ville reagerer på trends udenfor deres egen R&D. Vi ser det som en ny mulighed for at streamline Gaastra Windsurfing endnu bedre til markedet.

    Vad är det man syftar på? Speed? Breda mastfickor?

    På våg/freestyle sidan ligger väl knappast gaastra efter…

    /adde

  • oscar

    Medlem
    12 januari, 2005 vid 15:49

    Fy fan vad kortsiktigt tänkande isåfall. De breda mastfickorna är snart borta jag lovar. Anders B hade ju mastfickor saom var 50 cm på 90 talet och vart tog de vägen….???

  • ola-h

    Medlem
    12 januari, 2005 vid 18:11

    Man kan ju tolka det på olika sätt, dvs åt båda håll. En tolkning är ju att Barry och grabbarna bara jobbade (med sin R&D) för att göra seglen bättre, inte följde (de för marknadsföringen så viktiga) trenderna.

    För en intressant analys, läs post #66 på
    http://www.star-board.com/forum/starbulletin/read.asp?ID=4133&t=200511232434

    Å andra sidan har jag hört från flera håll att Formulasegeln helt enkelt inte varit lika snabba som viss konkurens, typ NP, WindWing m.fl (se post 65 i länken ovan).

  • the_novice

    Medlem
    12 januari, 2005 vid 19:41

    Jag sitter fortfarande och funderar på titeln på denna tråden, mängdlära är inte min starka sida…. tongue.gif

  • mag

    Medlem
    12 januari, 2005 vid 21:32

    De kanske inte designade sina segel med de nu så populära glitterfärgerna, dvs de såg för tråkiga och/eller klassiska ut.

    I år ska ju allt vara så förbannat glittrigt, eller är det bara jag över 30 som tycker det kanske. Eller kanske att jag som ingenjör är allmänt skeptisk mot livslängden på glittret. Fast vissa segel är grymt snygga, NPs röda kombat t ex och vissa Northfärgvarianter.

    Sen finns ju retrotrenden också förstås med Hotsails SF i spetsen och fler följer på inom kort verkar det som.

    Eller är det bara en dålig ursäkt för andra orsaker, kanske mer betalt vem vet?

    /Magnus

  • peter-andersson

    Medlem
    12 januari, 2005 vid 21:59

    måste bero på att jag lämnade gaastra ADDE wink.gif

    nej men skämt åt sido, känns som om gaastra tappar mycket street credibility utan THE TEAM om det nu är sant. Det var ju ändå dom som fick hela trenden att vända för gaastra när dom intruducerade Pulse, Grind och Manic.

    Gaastra har nog ingen anledning att göra sig av med the team, snarare tvärt om i sådana fall.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The Team snitt Gaastra= tomma mängden?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.