Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The usual dilemma

  • The usual dilemma

    Publicerad av mes på 25 juli, 2009 vid 10:17

    DMI säger ja
    Foreca säger inte bra
    Gurun säger nej
    Frugan är sur för att jag inte kan bestämma mig.

    OBS det rimmar…
    Törs man hoppas på 5.7 vind sent ikväll eller i morgon i Varberg?
    Jobbigt när prognoserna är så olika…

    Morr…

    bee svarade 14 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • gurra1978

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 10:35

    If you never go, you will never no. Stick till Ringenäs och var där tidigt på morgonen runt 06:00. Du lär nog få segla då. Men ta en titt på DMI kvällsuppdatering sen sån sticker du, alt. umgås med frugan.

    Större vågor = mindre vindberoende 🙂

  • r_k

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 10:54

    Hur blir vinkeln i ringenäs på VNV?

  • mes

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 11:51
    gurra1978;561416 wrote:
    If you never go, you will never no. Stick till Ringenäs och var där tidigt på morgonen runt 06:00. Du lär nog få segla då. Men ta en titt på DMI kvällsuppdatering sen sån sticker du, alt. umgås med frugan.

    Större vågor = mindre vindberoende 🙂

    De e de som är haken. Så fort man andas om att prog inte är säker så bokas man in på massa familjegrejor. Nu ska gänget till syrran och sova över… Jag har fixat “ledigt” och målar just nu vindskivor…:) Snart klart med ommålning av hel j_kla kåk…puh. Jag ska ta en tidig Lejet i morgon tror jag. Är Ringenäs så mycket bättre för en noob? Grattis till dubbeln förresten…hoppas att du sliter med filmen nu!!!!
    🙂

  • surfgirl78

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 12:35

    Haha, gratulera mig inte. Alla kan ladda dubbel med det är svårare att sätta den. Det fick jag erfara 🙂 Filmen som kommer är GRYM och efter den kommer två till. Förövrigt så kom jag precis hem från Lejet efter riktigt nice vågsurf. Vågar jag säga det….film kommer 🙂

  • gurra1978

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 12:36

    Haha, gratulera mig inte. Alla kan ladda dubbel med det är svårare att sätta den. Det fick jag erfara Filmen som kommer är GRYM. Förövrigt så kom jag precis hem från Lejet efter riktigt nice vågsurf. Vågar jag säga det….film kommer

  • r_k

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 13:31

    SMHI säger ja!

  • walle_gbg

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 13:53

    Frågan är hur mycket mer vind det blir i Ringenäs kontra A-bay. Det blir ju långt att åka från Götet för en förmiddagssession.

  • r_k

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 14:20

    Finns det ingen Halmstad-local som kan svara på om det blir ren onshore eller ej i Ringenäs på VNV?

  • walle_gbg

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 15:51

    Om jag nu har rätt begrepp om riktningarna så är SV ren onshore i Ringenäs.

  • addish

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 15:56
    R_K;561451 wrote:
    Finns det ingen Halmstad-local som kan svara på om det blir ren onshore eller ej i Ringenäs på VSV?

    Blir de för mycket syd drar man bara vilshärad… tror nog vilshärad är bättre på vsv, men jag har inte så bra koll…

  • r_k

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 16:00

    Oj blev visst fel där. Menade VNV

  • endy

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 17:46
    R_K;561471 wrote:
    Oj blev visst fel där. Menade VNV

    VNV är optimal vinkel för Ringenäs imorgon, ses där!

  • ebh

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 19:01

    Ja, så här är det väl hela tiden!
    Frustrationernas sport. Skall man eller skall man inte?
    /ebh
    (Dufour med nytt speedsegel 6.3kvm trekantsformat mylarförstärkt, lite tepåse över det hela, jobbigt när det blåser på.)

  • mes

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 20:53
    ebh;561500 wrote:
    Ja, så här är det väl hela tiden!
    Frustrationernas sport. Skall man eller skall man inte?
    /ebh
    (Dufour med nytt speedsegel 6.3kvm trekantsformat mylarförstärkt, lite tepåse över det hela, jobbigt när det blåser på.)

    Nu såg det bra ut på vädret med kulingvarning …mao så åker min bil 7 mil till Lejet i morgon bitti kring sjusnåret. Bilen är packad och för första gången i år har jag kommit ihåg torra fillingar…tjohoooo!
    🙂

  • bee

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 21:00

    Lyxproblem ni har… :cool2:
    Här sitter man och hoppas att det kanske, kanske ska gå att surfa lite, lite i alla fall. Men inte då. Har inte haft över 6 m/s här en enda dag de senaste två veckorna. Lika länge som jag haft min nyinförskaffade bräda. :frown:
    Får väl skylla mig själv eftersom jag bor i Mora…

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The usual dilemma

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.