Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Thuletakräcke för rails till bra pris

  • faster

    Medlem
    9 juli, 2008 vid 08:46

    Thules motsvarihet är detta spännband som köpes som tillbehör.

  • jonhand

    Medlem
    9 juli, 2008 vid 09:06
    faster;481269 wrote:
    Thules motsvarihet är detta spännband som köpes som tillbehör.

    Var kan man köpa detta?

  • svartepeter

    Medlem
    9 juli, 2008 vid 09:35

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/18765/cat/14
    Billigt, snabbfäste som bara fälls ner och låser fast bågarna stenhårt, låsbart med nyckel också.

  • gustav1980

    Medlem
    9 juli, 2008 vid 12:14

    @jonhand 481272 wrote:

    Var kan man köpa detta?

    Verkar vara en bra lösning. Mekonomen är återförsäljare men fler säljställen finns på thule.se

  • lex-luthor

    Medlem
    9 juli, 2008 vid 13:38

    @phu 471878 wrote:

    Jag gjorde misstaget att först köpa biltemas tackräcken och måste säga att om man tänkt sig att ta av och på räcken då och då suger dom rejält. Totalt 8 skruvar med dålig passform (fick dessutom byta en dom som var felgängad) som skall skruvas i innan man är klar. Höll ut en månad ungefär innan jag köpte Thule istället..

    Precis, Biltemas räcke för rails är verkligen kass. Kom ihåg, det är billigare att köpa ett Thule än Thule+Biltema…

  • bicless

    Medlem
    9 juli, 2008 vid 21:43

    @Knatte 481249 wrote:

    Thule har en liknande lösning..

    24089.jpg

    Jag har provat denna och fick tyvärr bara 1 veckas hållbarhet. Klen plast i masthållaren, båda sprack. Sen har man ju sällan bara 1 mast så masthålalren kanske är lite overkill.

  • Knatte

    Gäst
    10 juli, 2008 vid 06:23

    @Bicless 481441 wrote:

    Jag har provat denna och fick tyvärr bara 1 veckas hållbarhet. Klen plast i masthållaren, båda sprack. Sen har man ju sällan bara 1 mast så masthålalren kanske är lite overkill.

    jag har själv inte masthållarna längre. Slutade när masterna blev delbara:smile:
    Det var mest spännbandsmojängen jag ville visa, men hittade ingen bättre bild på Thules hemsida..

  • dude

    Medlem
    10 juli, 2008 vid 07:21

    Någon som har erfarenhet av Mont Blanc?

    Såg det på en annan bil härom veckan o det såg inte dåligt ut.

    Men funkar det smidigt att ta av och på och inte riskerar att repa lacken och vad mer är viktigt, som jag antar/hoppas att Thule uppfyller?

    frisk;471322 wrote:
    Vill du ha THULE så kostar det, tror inte du hittar billigare än runt tusingen för rails. Annars kan du kolla in Mont Blanc som är ett annat svenskt bra märke.

    =========

    Den spännanordning som ni visar som alltid sitter på takräcket passar inte min smak. Jag spänner på olika mängd grejer på taket och då kör jag bara band runt allt och inte runt varje bräda. Dessutom har jag bredare spännband som jag köpt från Tarifa B3 vilka jag tycker funkar bättre än de smalare som verkar vara standard för det mesta.

    Gustav1980;481227 wrote:
    Själv använder jag Biltemas lösning med takräcke och spännband i samma “enhet” (se bild). Mycket praktiskt och kommentarar som “Oj, det där såg väldigt smidigt ut” är vanligt förekommande på parkeringen.

    Alla ni som dissar Biltema. Har Thule någon motsvarighet?
    Eller använder alla separata spännband?

  • broderisak

    Medlem
    10 juli, 2008 vid 14:20

    Jag köpte Thule idag satsen 755 för reling. Vilken skillnad mot biltemas kan jag lova . detta tog inte många minuter att montera direktt ur kartongen samt att det ingick lås också gjorde inte saken sämre. Visst det kostar lite men det är det värt helt klart.. Den med spännbanden hade dom inte på mekonomen för thule

  • dude

    Medlem
    10 juli, 2008 vid 18:29
    BroderIsak;481557 wrote:
    Jag köpte Thule idag satsen 755 för reling. Vilken skillnad mot biltemas kan jag lova . detta tog inte många minuter att montera direktt ur kartongen samt att det ingick lås också gjorde inte saken sämre. Visst det kostar lite men det är det värt helt klart.. Den med spännbanden hade dom inte på mekonomen för thule

    hej,
    vad menar du med satsen för reling; för rails? inkomplett på något sätt? på mackar kostar ett thule för rails tusen. …

  • broderisak

    Medlem
    10 juli, 2008 vid 19:24

    Sorry lite snabb där. Självklart menar jag rails.Jag betalde 799kr för min komplett till min bil sort.

  • dude

    Medlem
    11 juli, 2008 vid 08:13
    BroderIsak;481610 wrote:
    Sorry lite snabb där. Självklart menar jag rails.Jag betalde 799kr för min komplett till min bil sort.

    Och med din bilsort antar jag att du menar alla bilar som har rails. Eller menar du att Thule har olika grejer för olika bilars rails? Alltså, takräckets ända fästpunkt till bilen är ju railsen!!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Thuletakräcke för rails till bra pris

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.