Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tidig morgonsurf i skåne 1/8

  • oskie

    Medlem
    1 augusti, 2005 vid 22:06

    Det blev Klagshamn idag. Körde 5.3 på vågbrädan (85l) med bra tryck fram till 13-tiden, då vinden började avta… Seglade till surfplatsen i Höllviken å tillbaka!

  • naish

    Medlem
    1 augusti, 2005 vid 22:09

    Svar till:


    Det blev Klagshamn idag. Körde 5.3 på vågbrädan (85l) med bra tryck fram till 13-tiden, då vinden började avta… Seglade till surfplatsen i Höllviken å tillbaka!

    [/ QUOTE ]

    Faaaan va grymt. Hur lång tid tar det? Vilken vindriktning behöver det vara? Kan man köra dit med freestyle pryls eller man är tvungen att ha vågbräda?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 augusti, 2005 vid 15:45

    Var det ingen som åkte ner till Löderups strandbad? Häftigt med vågor i Lommma, men hur blev riktningen? Jag vill veta hur sydkusten var!!! Löderup borde kunnat ge fina vågor med sideshore…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 augusti, 2005 vid 20:01

    Tjena
    Om Vinta menar Ljunghusen vid tillfället “tidig sommar” så håller jag verkligen med om chopheaven, men det kan bli otroligt mkt bättre än så här nere. Vinden låg på i fel riktning sist. Tveka inte att åka ner igen!

  • vinta_kestrel

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 06:13

    Mmm, det 4/7. Vindriktning OSO tror jag. Blev ganska choppigt, men roligt ändå – de funkade ju bra för diverse hopp (samt ett par backsidesvängar intill stranden). Halvmeters bryt i höjd med pirens utkant och in till stranden, aningens högre vid revet. Dyningar på ibland dryga metern mellan piren och revet.

  • oskie

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 10:29

    Det tog ungefär 30 min i vardera riktning (+-10 min, för jag mätte egentligen inte tiden). Vindriktning i Klagshamn var V-VSV. Det var lätt slör på vägen dit, och jag fick ta lite höjd på vägen dit. Två tredjedelar av sträckan bottnade jag nog (1/3 var jag rädd för stenar smile.gif). När man närmade sig Höllviken gick där något större vågor, resten var småchop. Min bräda är 56cm bred så freestylebräda ska nog fungera perfekt. Bara man har en bekväm “åkställning” ska det inte vara några problem… (Man märker snabbt om man spänner ett lår eller någon vad för mycket.)

  • clemens

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 16:03

    undertecknad + kungdenknege körde en liknande översegling från vikhög till lomma, tog typ ungefär lika lång tid, kl var inte mer än typ 5 då. Mäktigt vill jag lova

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 augusti, 2005 vid 20:39

    Sorry Boys… Hade en grym morgonsession i Kåseberga, på Sydkusten, i måndags. Styrbords sideshore, två meter face, platt mellan vågorna och helt själv i två timmar innan Halmstadligan dök upp (Stay of the Rocks Maria…) Var på vattnet 5.40 och rippade fram till 10-tiden.

    Till nästa sydsydvästliga kuling – Stay prepared.
    -För övrigt är Stoneyard ett mycket trevligt break-

    / Paddy cool.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tidig morgonsurf i skåne 1/8

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.