Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Till alla som ger kurser i år (och i framtiden)

  • hbgsurfer

    Medlem
    25 juli, 2007 vid 21:29

    @kekke 398603 wrote:

    Planerar att gå en kurs med dessa, http://www.kiteboardskolan.se/kurser.html vad har ni att säga om den kursen?
    /Erik

    Absolut don bästa instruktören på marknaden, med många års erfarenhet.
    Alltid torra, rena och säkra prylar när man ska ut.

  • skotten

    Medlem
    25 juli, 2007 vid 21:33

    @Sernevi 400194 wrote:

    Fast, jag vill inte låta gnällig eller så (som nybörjare osv…) men fan, vi som precis börjat och är 2-3 stycken som åker ut, skall en stanna på stranden hela tiden och titta på? Var ute idag och hjälpte i alla fall 10 kites upp/ner (i fortsättningen ska jag vara mycket mer noga med vart jag riggar… 😛 ) och fick även hjälp upp/ner av vilt främmande, mycket godhjärtade likasinnade. Det är ju det som gör det så gött att vara ute, att man kan tjöta lite med folk med samma intresse, inte att det blir nån slags “revir” och inneslutning bland elitisktiska vänskapsgrupper osv.

    Vafan, så länge man ser till att båda har koll på vad de gör är det väl chill? Jag säger alltid till den som hjälper mig att jag är grön, samma sak skulle jag inte tveka att be någon annan ta ner/launcha nåns kite om jag kände mig osäker..

    I think you have hit it on the head.. its nice to know if a stanger is a noobie, it takes a second to say and can change a launch completely.. Most riders wont mind being launched by a noob as long as everyone is on the same page.

    As for being “kitebitch” haha well, we all love to do a bit of cocktail surfing and do it.. You seem like a guy I would let launch me anyday mate.

    Skotten

  • hugeo

    Medlem
    25 juli, 2007 vid 22:17

    @HBGSurfer 400193 wrote:

    IKO är en bluff!! det är bara att betala sen är du instruktör.
    Om man är utbildad lärare i skolan, betyder det inte att man lär ut bättre.
    Jag tycker det är bättre att höra sig för var kurserna är bäst.
    Dom andra skolorna försvinner ändå av sig själv.

    Du e bara avis för du var den enda som kugga IKO exam!

  • hbgsurfer

    Medlem
    25 juli, 2007 vid 22:20

    @HugeO 400221 wrote:

    Du e bara avis för du var den enda som kugga IKO exam!

    Fan det har jag glömt ju…
    Men har man så mycket pengar som dig
    så förstår jag att du inte kugga:)

  • eagletech19

    Medlem
    25 juli, 2007 vid 22:33

    @HBGSurfer 400222 wrote:

    Fan det har jag glömt ju…
    Men har man så mycket pengar som dig
    så förstår jag att du inte kugga:)

    Men Marcel du ska ju sova nu vid denna tiden ,inte vara uppe och surfa:smile:
    Regel nr 1: var vaken när du kitar
    Regel nr 2: sov gott
    /R

  • pepa

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 13:27

    Kursansvarig kan inte hållas ansvarig om folk inte lyssnar och bara tänker på surf. Tror vi har rätt hög standard på instruktörer i Sverige men självklart ska alla som instruerar ge en bra förklaring på säkerhetsprylar och hur man använder de. Som sagt, en kitekurs är bara förberedande så du sen själv kan lära dig på ett säkert sätt.

  • pepa

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 13:29

    @HBGSurfer 400193 wrote:

    IKO är en bluff!! det är bara att betala sen är du instruktör.
    Om man är utbildad lärare i skolan, betyder det inte att man lär ut bättre.
    Jag tycker det är bättre att höra sig för var kurserna är bäst.
    Dom andra skolorna försvinner ändå av sig själv.

    Hur sa? Jag gick i skolan 8 timmar om dagen i 5 dagar för att bli IKO-instruktör. För 6 år sedan visserligen men tror inte de dragit in utbildningen.

  • che_riff

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 18:36

    @Pepä 400348 wrote:

    … självklart ska alla som instruerar ge en bra förklaring på säkerhetsprylar och hur man använder de.

    Tråkig inställning Jesper! Anser det vara helt självklart att, under kurstillfälle, PRAKTISKT öva samtliga(möjliga) säkerhetsmoment i vattnet och då även med lite tryck i draken. Något jag genom året sett flera skolor helt strunta i!!!

  • skotten

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 02:16

    the good instructors know who they are, they dont need to dance about it.. the worry is more the Random dudes that show on the beach and wanna teach their mates how to ride.

  • nic

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 05:39

    @skotten 400540 wrote:

    the good instructors know who they are, they dont need to dance about it.. the worry is more the Random dudes that show on the beach and wanna teach their mates how to ride.

    Om det bara var så enkelt skotten hade vi nog inte haft denna tråden här.

    nic

  • sourra

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 05:44

    @nic 400543 wrote:

    Om det bara var så enkelt skotten hade vi nog inte haft denna tråden här.

    nic

    Hehe, jag skulle våga påstå att de bra instruktörerna nog vet vilka de är men problemet är att de sugiga tror att de hör till de bra instruktörerna.

  • pepa

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 07:34

    @Che_Riff 400432 wrote:

    Tråkig inställning Jesper! Anser det vara helt självklart att, under kurstillfälle, PRAKTISKT öva samtliga(möjliga) säkerhetsmoment i vattnet och då även med lite tryck i draken. Något jag genom året sett flera skolor helt strunta i!!!

    Haha och en bra förklaring utesluter praktik? Lite ordmärkeri här kanske 😉

  • che_riff

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 09:15

    @Pepä 400348 wrote:

    Kursansvarig kan inte hållas ansvarig om folk inte lyssnar och bara tänker på surf.

    Ta inte illa upp Jesper. Utnyttjar bara ditt inlägg som diskutionsunderlag :). Vissa praktiska moment rörande säkerhet har några ”välrenommerade” skolor missat helt. Genom praktiska moment kan de elever som inte lyssnar eller har grava koncentrationssvårigheter särskiljas och då få en extra genomgång.

    Tack och farväl denna tråd.

  • hugeo

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 09:46

    @Pepä 400350 wrote:

    Hur sa? Jag gick i skolan 8 timmar om dagen i 5 dagar för att bli IKO-instruktör. För 6 år sedan visserligen men tror inte de dragit in utbildningen.

    gick vi inte samtidigt pepo?

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Till alla som ger kurser i år (och i framtiden)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.