Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Till konfmaster!

  • ola_p

    Medlem
    24 november, 2001 vid 19:50

    man måste vara inloggad för att kunna lägga ut annonser.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 november, 2001 vid 21:04

    Om du läser på ett annat inlägg så är det samma sak.
    konfmaster tycker att det skall vara så.
    Så låt honom hållas.
    Jag skiter också i denna konf nu.
    skall jag logga in varje gång jag vill kolla något som jag är intresserad av.
    jag säger bara piss of konfmaster.
    Kolla så ser ni att fler och fler bara garvar åt konfen.
    Nä konfmaster vill du bara ha släkt och vänner så låt det vara så.

  • oscar

    Medlem
    24 november, 2001 vid 21:20

    Oj vad jobbigt…….
    Tycker bara att det är bra med inloggning. Detta främjer kvaliten på inläggen på konfen.

  • watertouch

    Medlem
    24 november, 2001 vid 23:39

    Om alla skaffade sej en identitet på konfen skulle det kanske bli färre mess av den här kvaliteten?

  • pher

    Medlem
    25 november, 2001 vid 10:30

    Stå på dig konfmaster…

    Tycker man det är för komplicerat att knappa in ett användarnamn och hålla reda på ett lösenord så kanske man ska sluta använda datorer.. Det är mitt tips.

    Du kan garva bäst du vill därhemma. Jag uppskattar denna konf iaf.

    Mvh Pher

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 november, 2001 vid 11:33

    Pher så här är det.
    På dom flesta arbetsplatser idag har man spärr på inloggning
    För att dom anställda skall arbeta med det dom skall.
    När nästa år är slut kommer alla kommuner i Sverige att jobba med peer to klient.
    Allt för att minska intrångsrisken.
    Så jag misstänker att det folk retar upp sig på är att dom inte kan sitta på jobbet och lägga inlägg.
    Jag tycker personligen att det är bättre att ha inloggning på konfen men inte på köp och sälj.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 november, 2001 vid 12:03

    Tycker det ska finnas möjlighet till båda….
    Jag tror många färre kommer använda konfen om man “måste” registrera sig.
    Det blir mer komplicerat att använda då.
    Så funkar människor, lata som de är!

    Man orkar helt enkelt göra ett inlägg om man måste registrera ett användarnamn först eller logga in med något som man inte kommer ihåg.

    Det är ganska många användarnamn och lösenord man ska hålla i huvet nuförtiden….

    Jag tycker det var bra som det var innan, det är ju ändå fördel att regga sig, då man kan ändra utseénde och ställa in konfen som man själv vill att den ska se ut…

    Visst, det blir fler oseriösa inlägg, men bättre med att så många som möjligt kan vara med och diskutera.
    Det är väl det som är meningen, eller….?

  • pher

    Medlem
    25 november, 2001 vid 14:23

    Ok,, låter som erat företag är lite väl hårda mot er… Sorry…

    Vad jag inte förstår är hur de lyckats spärra er från att logga in på tex Steffos server. Har de styrt eran dator så hårt att ni inte ens kan lagra cookies? Det är nytt för mig att det går att spärra inloggning på vanlig tcp port 80? Kan någon beskriva hur det går till?
    Måste säga att ert företag inte verkar vara speciellt snälla och respektera sina anställda. Tror inte på att begränsa folk och vad de kan göra..

    Se bara på Afganistan där Internet är förbjudet…

    Byt arbetsgivare om ni kan! 🙂

    Mvh Pher

  • Knatte

    Gäst
    25 november, 2001 vid 16:00

    Det är väl inga större problem med nuvarande upplägg. Med tanke på att cookieserna tar hand om allt, så är det väl inga problem. Jag behöver aldrig logga på mig, utan datorn minns mig automatiskt. Ifall alla skaffade sig id, så kanske slipper man många gnällmånsar och inlägg av lägre kvalitet.

  • watertouch

    Medlem
    26 november, 2001 vid 01:19

    Lät konstigt det där.
    Din inloggningsdata sparas i en cookie på din egen dator. Visst kan man ha en proxy som kollar igenom alla HTML-dokument efter kakor, men det är isåfall INTE för att hindra din dator från att kunna logga in automatiskt eftersom dom flesta kakor inte har nåt alls med inloggningar att göra.

    Peer to klient har jag inte hört talas om, men om du menar nåt i stil med NAT så kommer det inte att begränsa dina möjligheter att samla på dej kakor. Kakorna skickas i HTTP-headern och får du inte den så får du inte heller nåt HTML-dokument att kolla på och då är det ju inte stor mening att surfa på nätet överhuvudtaget.

  • calle

    Medlem
    26 november, 2001 vid 07:33

    Du var mig en sur jävel!!!
    Säg vad du tycker utan trista påhopp på konfmaster mannen förtjänar inget annat än “respect”.
    Lär dig hantera att folk tycker olika, lägg fram dina synpunkter men skit i påhoppen.
    / Calle

  • adde

    Medlem
    27 november, 2001 vid 08:02

    Nu är ju idioten som svarar cool, bra, kul, ja, nej osv på varenda jävla inlägg tillbaka. Det vore ju enkelt att slippa detta genom att inte tillåta anonyma inlägg…

    jobbigt

    /adde

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Till konfmaster!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.