Senaste nytt Forums Vindsurfing Longboard Vindsurf Till salu och liknande

  • mes

    Medlem
    14 maj, 2017 vid 19:04

    Mast säkes till ett gammal NP WCR 7,5m2 från 1991. Det ska vara SDM antar att det inte funkar med RDM), constant curve och 25 i styvhet.

  • jlhp

    Medlem
    15 maj, 2017 vid 11:33

    Järvinen 385 ser fin ut på bilden!

    Jo, håller med, dom är inte alls dumma :-).

    Tyvärr säljs dom väl mest till nybörjare (inte ens lämpligt), eller till SUPare som ett budgetalternativ. Det är lite synd tycker jag för brädorna kan ge så mycket mer…

    Missade själv ett par stycken på blocket förra året när jag letade som mest desperat, en var såld 45 minuter efter att annonsen lades ut!

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  • jlhp

    Medlem
    15 maj, 2017 vid 11:47

    @mes, vad ska det vara för längd?

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  • mes

    Medlem
    15 maj, 2017 vid 13:51

    Det står 520 på seglet 🙂

  • jlhp

    Medlem
    29 maj, 2017 vid 20:45
  • mes

    Medlem
    30 maj, 2017 vid 06:48

    @jlhp 744026 wrote:

    http://www.surfzone.se/kop-salj/visa-annons/15079/mast-520-kol-70/

    Kanske kan va nåt?

    Ah… när jag pratade med BQ sa han att det skulle vara alumast…kolmaster skulle inte funka på seglet!? Jag skulle vilja veta vem som hade nummer S87 så att jag kan forska lite i saken men vet inte hur man hittar segelnummer som inte används längre. Jag kollade resultatlistan från en Funsportcup-91 men det numret fanns inte med…det lär ju inte ha varit en hobbyseglare…

  • jlhp

    Medlem
    1 juni, 2017 vid 13:31

    Nae, och det finns ju säkert någon som vet vem det var.

    Hmm, känns ju lite svårt att gå emot BQ, han är ju mycket mer kunnig än mig, men undrar ändå. Alumaster förknippar jag mer med 80-talet. Jag såg i NP annonsen i Surfsport nr 2 1990 att NP börjat med vågmaster i kol då. Den hette Constant Flex Carbon 40. Har bestämt för mig att de samtidigt gjorde en slalom/race mast med Carbon 60. Året därpå, 1991, skulle det förvåna mig om de inte körde med kolmaster på raceseglen.

    Hur som helst tror jag inte det är superkinkigt med masten så länge den är constant curve, lagom lång och SDM. Står seglet sen fint på masten är det nog bara att köra och se glad ut.

    Det är i alla fall så jag gör. Tex. mitt trekantsegel, som säkert skulle haft alumast funkar utmärkt på min 430 vågmast (SDM), mitt NP One Design 7,3 skulle troligen haft en annan mast men står jättefint utan en rynka och mitt Doyle 8,5 funkar fint på min vanliga 460 mast.

    Go, go, go 🙂

  • rmz

    Medlem
    1 juni, 2017 vid 13:47

    @jlhp 744062 wrote:

    Nae, och det finns ju säkert någon som vet vem det var.

    Hmm, känns ju lite svårt att gå emot BQ, han är ju mycket mer kunnig än mig, men undrar ändå. Alumaster förknippar jag mer med 80-talet. Jag såg i NP annonsen i Surfsport nr 2 1990 att NP börjat med vågmaster i kol då. Den hette Constant Flex Carbon 40. Har bestämt för mig att de samtidigt gjorde en slalom/race mast med Carbon 60. Året därpå, 1991, skulle det förvåna mig om de inte körde med kolmaster på raceseglen.

    Hur som helst tror jag inte det är superkinkigt med masten så länge den är constant curve, lagom lång och SDM. Står seglet sen fint på masten är det nog bara att köra och se glad ut.

    Det är i alla fall så jag gör. Tex. mitt trekantsegel, som säkert skulle haft alumast funkar utmärkt på min 430 vågmast (SDM), mitt NP One Design 7,3 skulle troligen haft en annan mast men står jättefint utan en rynka och mitt Doyle 8,5 funkar fint på min vanliga 460 mast.

    Go, go, go 🙂

    Japp, håller med, -87 köpte jag NP warpspeed, då med alumast, men jag tror att glas/kolfiber kom ganska snart efter det, funkar säkert med en modern (lite styvare)cc 520 + att den masten funkar till dom flesta moderna 9.5 orna!

    Skickat från min E6633 via Tapatalk

  • pg23

    Medlem
    5 juli, 2017 vid 15:41

    Söker en mastfot till en Järvinen 390 div II, vet någon vart man kan få tag på detta??

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Longboard Vindsurf Till salu och liknande

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.