Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Till samtliga Kitesurfare Hindensrev 100501!

  • Till samtliga Kitesurfare Hindensrev 100501!

    Publicerad av cabrinharules på 1 maj, 2010 vid 21:42

    Jag får tacka för all hjälp, samt stöd då jag klanten lyckades crashlanda min Kite mitt i det högsta trädet, som gick att finna vid stranden i Hindensrev idag! Jag trodde att jag hade förlorat kiten och en förmögenhet men det gick att få ner allt utan att behöva förstöra något. Nödbromsen där man trycker ifrån sig bommen fungerade inte, då jag råkat låsa den och glömt att öppna den när jag dragit upp draken! Draken bara drog och drog och till slut var jag bara tvungen att släppa hela draken med nödbroms nr 2, då kraften var helt slut i armarna. Ni var alla ett stort stöd! Tack för att ni Kitesurfare finns och är så hjälpsamma =). Nästa gång kommer jag inte vara så klantig. Jag hoppas vi ses snart igen =).

    cabrinharules svarade 14 år sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • ric

    Medlem
    2 maj, 2010 vid 08:41

    det är rätt ge inte upp!! i träd har mången kite suttit fast.

  • pontusande

    Medlem
    2 maj, 2010 vid 12:28

    Skönt att höra att allt gick bra! Någon trodde att du var tvungen att kapa linorna men så kanske det inte var?

    Det var jag som rekommenderade dig att köra med 12an och 20 min senare blåste det dubbelt så mycket :blush: Min tjej (50 kg) var i vattnet med 9an precis när vinden tilltog och jag såg din kite flyga iväg men som tur var lyckades hon/vi lösa det.

    Kul att höra att allt gick bra som sagt och hoppas du snart är ute på vattnet igen!

  • cabrinharules

    Medlem
    3 maj, 2010 vid 20:01

    Hahaha så det var ni som lurade i mig i vattnet? =)

    Jag var faktiskt själv påväg upp med kniv och sax, då en annan kompis klättrade upp knöt loss allt och fick ner både draken och bommen, linorna utan problem =). Dessutom var allt helt, vilket aldrig någonsin tidigare hänt vid krasch. En av sommarstugegästerna har en mycket mycket lång stege, som de gärna lånar ut. Den svarta stugan med 2 hundskyltar som visar foto på 2 arga hundar med texten inträde på egen risk(de har faktiskt 2 galna hundar) de som bor där, är jättetrevliga och lånar gärna ut sin jättelånga stege om de är där. Tack vare stegen fick vi ner draken samt linorna utan problem. Får någon problem med drake i ett träd så vet ni var ni skall vända er.

    Jag skall allt ut igen, så fort det blåser =). Jag blir alltid rädd vi krascher men blir ändå lugn när jag får upp draken dagarna efter =).

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Till samtliga Kitesurfare Hindensrev 100501!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.