Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Timeout! Surfresa med familj och barn

  • Timeout! Surfresa med familj och barn

    Publicerad av evoman på 26 augusti, 2006 vid 09:22

    Hej!
    Jag är helt ny på forumet och behöver lite hjälp.

    Timeout! Jag och familjen är trött på “ekorrhjulet” och tänkte fly stresslivet i Stockholm några månader. Jag är en gamal surfnörd men har inte surfat så mycket senaste åren eftersom jag numera har tre småbarn (tvillingar på fyra samt en på 6månader) men vill gärna hitta ett resmål där man kan surfa.

    Jag skulle uppskatta tips på ställen att åka till!

    Kriterier:
    * ett ställe som hela familjen kan tycka om.
    * nära stranden så man enkelt kan surfa.
    * fördel om man kan köpa utrustning på plats
    * ett ställe som passar för småbarn (gärna andra barnfamiljer i närheten).
    * inte för dyrt att leva.
    * bra boende, typ en modern villa med moden inredning typ tvättmaskin etc
    * trevlig omgivning så
    * säkert (inget “ruffigt” ställe)
    * vi klarar en månadskostnad på 10-15′ (boende och mat)
    * tid från November och 3-6månader

    Jag är väl en medelsurfare när jag kommer igång igen och har inga krav på stora vågor etc. Vi kan åka nästan var som helst på planeten (kan lägga 30′ på resa t/r)

    Tack/Mvh

    evoman svarade 17 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • surfmeister

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 10:42

    Svår fråga. Aldrig rest med barn men det finns några ställen som jag kan rekommendera och som bör kunna gå med barn:

    Västra Australien – Perth med omnejd (Western Austr.)
    Se länk för info: http://www.windsurfwa.com/. Lång resa både dit men också inom Australien. Har aldrig varit där men dock värt resan flera gånger om säger de som varit där.

    Sydafrika (Kapstaden):
    Finns en hel del info på konfen och på nätet. Ska ni få ut maximalt av ert besök krävs bil. se länk http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=43204 för lite info om boende

    Maui på Hawaii (USA):
    Utan tvekan drömmålet för dig och din familj om ni har råd. Supervindsurfing, lätt med språket, bra sjukvård etc. Dock dyrt och kräver bil. Alla som varit där är supernöjda och det finns mkt annat att göra under den långa tiden ni ska vara borta (antar att inte alla ska surfa!). Det finns några som har haft liknande funderingar tidigare: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=39008

    Isla Margarita (El Yaque), Venezuela:
    Mkt billigt, bästa vindsurfing jan-april och man kan fixa boende nära stranden. Vet att många åker ditt med barn (har börjat gå charterresor dit). Liten ö med inte så mkt mer än beachlife. Tror att detta resmål uppfyller de flesta kriterier. Dock kanske 6 månader blir lite långtråkigt pga liten ö med inte så mkt annat att göra.

    Ta lite tid och läs igenom det som tidigare har skrivits om ovanstående samt sök själv på nätet. Lycka till och du får gärna berätta senare vad det blir och hur det blev!

  • evoman

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 12:41

    Kanon, Tack för tipsen!

    Jag ska börja söka mer info om dessa ställen direkt

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Timeout! Surfresa med familj och barn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.