Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Timmarna på vattnet en katt bland hermelinerna!

  • Timmarna på vattnet en katt bland hermelinerna!

    Publicerad av anonym-anvandare på 20 maj, 2003 vid 20:12

    Har länge funderat över hur viktigt det egentligen är att vara ute mycke på vattnet, rent spontant verkar det hlet åt skogen. För i jämförelse med andra sporter så ökar variationen i tränigen se exempelvis på fotboll, simmning mfl vilket jag inte sett inom windsurfingen. Ett typexempel på detta är simningen där timmarna I vattnet snarare har halverats än bibehållts. Min tanke är nu följande, för att bli en så bra windsurfaree som möjligt så krävs nog ofantligt mycket mer än windsurfing. Tänker nu främst på smidighetsträning exempelvis friidrottsträningar. Man kanske rent av kan skippa de dagar som e aningens kassa o ta sig en sväng på löparbanan eller varför inte lite höjdhopp dock under strukturerad form.

    En fundering bara! Sätt igång o såga

    anonym-anvandare svarade 21 år sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 maj, 2003 vid 20:14

    fuck en mink bland hermelinerna ska de juh va

  • styret

    Medlem
    20 maj, 2003 vid 20:33

    Nu kommer jag och sticker ut hakan här.

    har funderat på det där med träning för surifngen som alla snackar om.
    Och nu kommer jag kunna uppfattas som fräck.
    Jag skiter väll i hur pass mycket träning det ger. Jag skiter också i att jag måste ha större, vad-det-nu-kan-vara-för-muskelus för att sätta min pushloop.
    för mej handlar det bara om att vara på vattnet och har roligt.

  • calle_b

    Medlem
    20 maj, 2003 vid 20:49

    Håller med där!

    Här kommer sågningen: wink.gif

    För att bli bra på vindsurfing, så måsta man vindsurfa. Övning GER färdighet, basta. Blåser det inte tillräckligt, lär man sej hur man hanterar det så bra det bara går och gör lite lättvindstrick, som är grunden för hårdvindstrickande… Att ställa sej på löparbandet en halvkass dag istället för att komma ut o köra på vattnet, med halvshysst ös, är väldigt avlägset för mej… smile.gif

    Men iaf. Att surfa för att bli bra på vindsurfing är nog det rätta sättet. Jess..

    Ha de gott! smile.gif

  • zehlertz

    Medlem
    21 maj, 2003 vid 06:05

    håller med de andra, jag kan förstå at simmarna nöter timmar på gymet o visst har du hjälp av det även i surfen. Men du kommer aldrig utveckla dig *det kommer ta ruskigt mkt längre tid iaf* om du bara tänker träna nya trick i riktigt hårda vindar.

    För den slalomkåte som bara ligger o speedar o sätter alla fullplaningsjippar, han kanske kan trimma sin fysik på gymmet i väntan på vind.

    Hade surf bara handlat om rena muskler o uthållighet hade jag hållt med dig…men här har du ju tusen andra faktorer du inte klarar dig utan…typ balans osv.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 maj, 2003 vid 07:20

    Att säga att det inte ger nått att vara ute på vattnet de halvkassa dagarna kanske är överdrivet, självklart min bäste watsson. Dock ger det mer att utöva någon annan form av träning exempelvis smidighet. Kan hända att gymnastik vore det ultimata du får de du behöver för surf både smidighet o styrka. Desutom vet jag inte vem som har sagt att man bör gå på gym visst kan det vara bra men oftast blir man bara stelare där o det vill vi ju inte eller?

  • wsurfer

    Medlem
    21 maj, 2003 vid 07:27

    Är det inte rätt självklart?
    Varför inte styrketräna, gympa, hoppa, skutta, cykla, simma, springa eller glo på surffilm (vilket man lär sig MYCKET av) de dagarna det INTE blåser. För i ärlighetens namn är det ju inte så att det blåser (knapp planing till storm) varje dag…
    De dagarna det ges tillfälle så är det bara en sak som gäller och det är så klart att sticka ut på vattnet!
    How hard can it be???
    /Marcus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 maj, 2003 vid 10:34

    De e just de som är grejen varför vara ute o kaika i knapp planing kanske kan vara bra i början, men tror inte det har någon givande effekt då man nått viss nivå. Näe strunta i de dagarna!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Timmarna på vattnet en katt bland hermelinerna!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.