Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips för våtdräkt storlek och model

  • Tips för våtdräkt storlek och model

    Publicerad av skarabej på 12 juni, 2011 vid 10:20

    Hej!
    Jag behöver ett snabbt råd om en våtdräkt som jag hitade på blocket. Eftersom jag inte kan prova den måste jag vara säker på om den passar mig. Det är en Neilpryde 5/3 serie 3000 och 3 år gammal. Den är oanvänd och storlek 52 dvs. XL. Jag väger 95 kg och är 193 cm lång och undrar hur den kommer passa mig?
    http://www.blocket.se/kristianstad/NeilPryde_33454163.htm?ca=11&w=3

    En orsak till varför jag vill köpa den är priset, 700 kr. Jag har inte råd att köpa något bättre.
    Vad tycker ni framför allt om storleken och är det värt det?
    Tack i förhand!

    skarabej svarade 12 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • rydstrom

    Medlem
    12 juni, 2011 vid 11:15
  • skotten

    Medlem
    12 juni, 2011 vid 12:26

    if you can, dont buy a second hand harness and suit, they just dont work at all if they dont fit properly… and I really mean at all.

  • mangsta

    Medlem
    13 juni, 2011 vid 07:01

    Yo!

    Tror faktiskt att storlek 52 är Large, inte XL…precis som Rydström skickade i länk. Jag kör Neilpryde 5/3 serie 3000 storlek 52 och väger 90 kg men bara 184 cm lång.

    Kan bli bra tight på dig! Man måste testa våtdräkt, så är det bara…olika modeller passar olika gubbar/gummor.

    Testa aktuell modell i butik och om du sen vågar dig på att köpa beg så gör det.

    Lycka till!

    //Mangan

  • skarabej

    Medlem
    13 juni, 2011 vid 11:13

    Tack för alla svar!
    Jag vill inte chansa och jag tar inte den.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips för våtdräkt storlek och model

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.