Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips inför Flakan !

  • basse

    Medlem
    27 oktober, 2009 vid 11:28

    Jag tycker du gjort helt rätt som tränat uppwind360. I början kommer du inte ha skitmycket fart när du kommer runt och då är det bra att ha koll på backwindandet.
    Leta efter baksidan på ett litet chop som passar. Fall av lite innan du når choppet. Samtidigt som du poppar lite granna, inte för hårt, på choppet för du fram seglet mot hälsidan på nosen. Det är här spärren sitter för de flesta. Det är lätt att hamna på röven i vattnet men du måste fram över brädan mot riggen.
    För mig har det inte var it bra att pendla för hårt med riggen. Dvs komma med den för långt bakifrån och fram utan istället bara föra den framåt i poppögonblicket och på så sätt skapa rotation. Försök landa på hälarna så att inte tåsidan nyper. Det kan vara ganska svårt eftersom man faller av med lite tryck på tåsidan.

    Flytta bak händerna lite kan också vara bra men var beredd på att släppa efter lite om du kommer runt med fart, annars ramlar du över!

    Aja…. bara ut å ladda.

  • donpedro

    Medlem
    27 oktober, 2009 vid 12:57

    Instämmer med basses tips, och tänk på att böja på bakbenet så att du sätter ner nosen när du ska rotera. Ladda gärnet, ett rätt lätt trick när man väl kommit på hur de ska gå till

  • emil_h

    Medlem
    27 oktober, 2009 vid 19:44

    Underskatta inte att ha full sula i grejerna. Så fall verkligen av och gasa upp ett par extra knop och träffa choppets baksida när du har som mest fart 🙂 Det kan vara bra att överdriva svängen när du ska falla av också. Lite som man ska göra i en ponch.

    Annars skrev ju de andra många bra tips 🙂

  • sebbe87

    Medlem
    28 oktober, 2009 vid 16:45

    Jag tror att själva poppet i rätt ögonblick kommer att bli en hel del träning på samt hantera riggen. Man är ju lite inkört på vulcan men det är bara nöta.

  • voodoo

    Medlem
    6 november, 2009 vid 08:58

    PushTack måste ju vara en bra grund att stå på?

  • mr-creamcheese

    Medlem
    6 november, 2009 vid 17:26

    Sorry, vad e flakan för nåt? Jag är bara nyfiken, egentligen typ nybörjare… typ kan köra snabbt i stroppar o sele o gippa ibland. Så vad det än är så tror jag inte att jag kommer försöka mig på det… ÄN! 🙂

  • sebbe87

    Medlem
    6 november, 2009 vid 17:41

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=aAX9GFYkiMs&feature=related”]YouTube- Windsurf Freestyle flaka Marco Ferrari[/ame]

    Tror du förstår bättre om du kollar på länken

  • mr-creamcheese

    Medlem
    6 november, 2009 vid 18:27

    Tack… kunde sökt på det själv om jag hade tänkt på det. Men tyvärr är jag inte så bra på att tänka 🙂

  • sebbe87

    Medlem
    6 november, 2009 vid 18:30

    Lugnt det är ju Fredag 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips inför Flakan !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.