Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Tips om bra (varm/hållbar) torrdräkt?
-
Tips om bra (varm/hållbar) torrdräkt?
Publicerad av anonym-anvandare på 27 maj, 2002 vid 07:40Hej alla!
Har nu tröttnat på min NP torrdräkt som bara går sönder och läcker hela tiden.
Har någon nåt tips om nåt annat torrdräktsmärke (vill ej ha NP längre) som är varm och hållbar?
Funderar på Zkinz som ser mycket bra ut…
gegga svarade 22 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
kan rekomendera pro limit´s 5/3 våtis, supersmidig och varm -finns ingen anledning till att köpa nåt varmare tycker jag.
-
Jag har en sola med den släpper jävligt mycker i sömmarna men varm.. Kompisen har en NP och den verkar vara OK… men vad fan ska du har en torris till nu när det e sommar???
-
Tjena!
Jag kör en Sola från Surfers Paradise som funkar mkt bra. Väldligt varm (6mm i kroppen) och smidig (inte som NP men bra nog). Läcker inte ett dugg men den är ny fortfarande, har bara haft den 2 år så vi får se hur det går framöver med den. -
har också en sola 5/4/3 som efter ett år har börjat släppa i sömmarna, limmet har liksom luckrats upp.
-
reklamera den då! Det ska enligt lag gå i två år på de flesta produkter. värt ett försök kanske?
-
Tjena..
Kör också med en prolimit 5/3 på vinter och tidig vår, men då har jag även en NP väst med luva under.
Detta funkar (tycker jag) utmärkt.
Vad gäller hållbarheten så har jag inget att anmärka på, de skador som uppstått har jag själv varit orsak till.
//Andreas -
Såhär står det på informationen till min nyinköpta Sola dräkt,
“Don’t urinate in your suit, as urine and neoprene do not mix; urine will break down the bonds that hold your suit together.”
Så nu vet vi vad du gör q-lobo -
Hej!
Mina erfarenheter av dom 2 torrdräkter jag haft är att
dragkedjan är den svaga länken.på båda jag har haft har
dragkedjan pajat nu senast en NP MPS 3000, dom var av
plast, skaffa en med dragkejda av metall typ Solas dräkter
polaren har en sola och den funkar finfint!
Logga in för att svara.