Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips om vågbräda!

  • Tips om vågbräda!

    Publicerad av cullin på 21 december, 2000 vid 20:27

    Undrar om någon kan rekomendera en bra vågbräda som ska kompletera en M* score-99 och mest seglas med 5,3-4,2. Är Fanatic Goya -00 ett bra alternativ, kan nämligen köpa en till bra pris. Själv väger jag 80-85.
    Vore tacksam om någon kan komma med lie tips.

    anonym-anvandare svarade 23 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • linsurfer

    Medlem
    21 december, 2000 vid 21:05

    Har själv funderat på den (väger 88), tror den är ganska perfekt i det vindregistret för en tung kille. Tyvärr har jag inte hittat ngn.

  • john

    Medlem
    21 december, 2000 vid 22:41

    Det finns en Goya 253’a 2000 hos Robban i Malmö.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 december, 2000 vid 00:57

    handla INTE hos Robban! du blir blåst

  • dude

    Medlem
    25 december, 2000 vid 23:06

    Ursäkta(!)…

    Kan inte den som köper vågbrädan av Robban höra av sig och säga hur affären gått till?

    Vad är det föresten för fel på Robban annars?

  • john

    Medlem
    26 december, 2000 vid 10:59

    Personligen handlar jag lite här och där. Han har samma utgångspriser och produkter som surfers paradise, men jag måste säga att han kan vara betydligt bättre att handla med om du har inbyte. Personligen har jag också utan problem lämnat in grejer med fel, t.ex. Neilpryde’s nya mastfot. Omedelbart fått nya produkter.
    Dessutom har han brädor etc. hemma i affären och du kan själv se va du får. (JP wave 255, 2001, Naish, Mistral, Fanatic och RRD. (Men jag kan säga så att skall man handla hos Robban så skall man veta va man vill ha. Ev. skall du ha med en kompis om du inte kan surfprylar. Du kan kanske komma ut med lite för fina grejer.
    Angående hans Websida så är den hopplöst föråldrat. Jag tror knappast att han själv vet att den finns.
    JJ.

  • dude

    Medlem
    27 december, 2000 vid 18:49

    juste svar. är han i skåne eller?

  • dr-tabou

    Medlem
    28 december, 2000 vid 14:10

    Hej ! Jag tror Goyan kan vara riktigt bra. Beror lite på vad den har för volym, kan vara något liten om man väger 80-85 kg men det beror också på tycke och smak. Annat alternativ kan vara en Naish 8.5″. Ca 85l och MYCKET trevlig att segla i vågor och hårdare vind. Ger bättre planing än Goyan skulle jag tro för lite tyngre seglare (är själv en räka på ca 73kg). Har en förstärkt Naish 8.5″ till salu om du är intresserad. År -98, fint skick i Gbg för 4500:-. Jag trivdes bra med den men något stor för mig. Kamraten körde Goyan och var nöjd med den men han väger något mindre än dig (ca 73kg).

    Maila dan.x.westerberg@telia.se om det låter intressant. Lycka till annars med Goyan.

    //Dr Tabou

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 december, 2000 vid 09:41

    Robban Surf & sport. Linné gt.72,
    21615 Malmö (Linhamn)
    Tel 040 159559

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips om vågbräda!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.