Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på bra slanglagning

  • Tips på bra slanglagning

    Publicerad av mangew på 1 januari, 2005 vid 22:44

    Är det någon mer än jag som har svårt att laga slangarna med de vanliga lagningslapparna? Är det någon som vet ett bättre sätt? Har hört om plastsvets men vart får man tag på en sån?

    – Kul me julpyssel smirk.gif

    mangew svarade 19 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • luuddee

    Medlem
    1 januari, 2005 vid 22:51

    ja hade inget som helst problem edm medföljande lappar.. klistarde som satan o fäste jätte bra.. lidl hade såna svetsar innan men vet ej om det finns kvar tror inte de..

  • patrikol

    Medlem
    1 januari, 2005 vid 23:37

    Har aldrig haft några problem funkar utmärkt. Är det på en söm eller liknande vid ventil? Kolla med någon annan om deras lapp funkar på din blära. Vid söm använd plastsvets vid ventil använd speciallim (Jag brukar använda (Extreamrepair) funkar inte limmet vid ventilen måste du köpa ny blära.

  • mangew

    Medlem
    2 januari, 2005 vid 13:30

    Ok – tack för svar, Det var en massa dansk sand i blåsorna när jag köpte draken och nu ser slangarna ut som schweizer ostar! Men jag kanske kör för hårt med dom stackars drakarna.

    Var köper man nya blåsor om det nu skulle behövas?

    / Magnus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 januari, 2005 vid 15:33

    Ett tips är att lägga alu-folie på båda sidor och stryka med ett strykjärn på lagom värme. då blir det som svetsfog. har själv gjort det i ändarna på min Co2. Funkar jättebra. ta bara inte för mycket värme. Börja med lite svagare och sedan starkare. Tror 2 prickar är lagom på strykjärnet.
    /DJ

  • walle

    Medlem
    2 januari, 2005 vid 16:13

    Svar till:


    Ett tips är att lägga alu-folie på båda sidor och stryka med ett strykjärn på lagom värme. då blir det som svetsfog. har själv gjort det i ändarna på min Co2. Funkar jättebra. ta bara inte för mycket värme. Börja med lite svagare och sedan starkare. Tror 2 prickar är lagom på strykjärnet.
    /DJ

    [/ QUOTE ]
    Det där e ett jätte bra tips!
    går ännu bättre om man har något runt under exempelvis en rund trästav sedan folie-blåsan-folie och stryk på det!

  • denrica

    Medlem
    2 januari, 2005 vid 21:00

    Tack för det tipset. Ska jag göra nästa gång.
    /DJ

  • mangew

    Medlem
    2 januari, 2005 vid 21:39

    Tack för alla svar, nu hoppas jag att det funkar. Det är ju kass me punka.

    /Magnus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 januari, 2005 vid 08:13
  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 januari, 2005 vid 12:53
  • kaiser

    Medlem
    6 januari, 2005 vid 21:20

    [url=”http://”]www.lånakaiser’ssvetsomdubehöver.com[/url]

  • mangew

    Medlem
    6 januari, 2005 vid 22:23

    Man tackar allra ödmjukast. Jag hör av mig om jag skall ner till Skaune o surfa!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på bra slanglagning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.