Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på bra travel bag

  • Tips på bra travel bag

    Publicerad av maackaan på 18 maj, 2011 vid 16:42

    Hejsan, ska köpa en travel bag och vill kunna få plats med 1-2 brädor, 2-3 kites, 2 bommar och lite annat skit. Några tips på något som är bra och smidigt? Gärna med hjul. Någon av är som har en till salu kanske?

    tomw svarade 12 år, 12 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • sanjuro

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 17:00

    Satsa på nån golf-resebag om du hittar en med storlek som passar. Oftast kommer man undan smidigast om det klassas som golf istället för surf utrustning vid incheckning.
    De brukar dessutom ligga på halva priset jämfört med kitebags.

  • sourra

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 17:37

    Jag kör en tidigare årsmodell av den här: http://www.fahlensurf.se/v4/product_info.php?products_id=708 och brukar få ned ungefär det du nämner ovan. Det är en grym väska med bra vaddering. Om du inte vet med dig att du ska gå långa sträckor med väskan skulle jag rekommendera att du skippar hjulen, de bidrar bara med onödig vikt.

  • maackaan

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 19:26

    Känns dock lite segt att lägga 1400 på en väska. Finns det inga studentalternativ ? =)

  • sourra

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 19:37

    Jo fan, köp en 4D resegolfbag på stadium och vaddera med rörisolering. Det funkar men det blir ju inte i stil med en för ändamålet avsedd väska.

  • virena

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 20:04

    Porlimit har en för 849, där det får plats ett par brädor och flera kites. Om du skyndar dig att säga till så kan den hinner komma med i leveransen till Surfbussens butik i Göteborg. Annars kan dom alltid skicka den i efterhand.

    Virena:)

  • joakim_l

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 06:02
  • yeeah

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 17:08
    maackaan;655833 wrote:
    Känns dock lite segt att lägga 1400 på en väska. Finns det inga studentalternativ ? =)

    jag har en liknande modell äldre du kan få för 300 pix? dock så finns det nere i lundområdet

  • folie

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 18:26

    Visst är det juste med stor bag där allt får plats, tyvärr spränger du flygbolagen max vikt om du trycker ner allt. En TT och en våg + 3 kites med bommar pump blir lätt mer än 30kg.
    åh andra sidan har jag hittills alltid lyckats komma förbi koll trots >30kg
    Värt att fundera på om du verkligen behöver ha allt med

  • tomw

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 20:45

    mack,

    jag har en Pro Limit golf bag- använd en resa.

    Vill du köpa?

    smsa mig i så fall. 0767621393



    har provat allt. men har hittat min recept: reser med North Face base camp bag XL. den tar 3 kites i vacuum bags från Bed and Beyond (köpt på resa “hem” till LA), sele, V-dräkt allt teknisk och lite kläder. Snowboard bag till brädan + handuk och kanske nåt annat- betala snowboard frakt….och carry on med datorn och lite kläder.

    Bär NF baggen som ryggsäck, och brädan i ena handen, och carryon i andra. Frugan tar 6 åring i handen 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på bra travel bag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.