Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på liten lagning…

  • Tips på liten lagning…

    Publicerad av norpan på 12 september, 2007 vid 16:00

    Upptäckte att min Starboard GO fått sig en stöt rakt på ett av skruvhålen för “side-finsen” (sitter tre skruvhål på sidan av brädan). Alla skruvhålen på brädan är, som det ser ut, gjorda av nån svart plast. I det hålet som fått sig en stöt har den svarta plasten försvunnit och ett smalt tomrum visar sig innanför skrovet och “nästa skrov”, där skruvhålet fortsätter in i nästa vägg. Jag är osäker på hur brädan är uppbyggd men jag upplever som det smala tomrummet är lokalt kring skruvhålen och att den svarta plasten som var innevägg i skruvhålet, fungerade som någon hylsa för att leda skruven rätt. Det finns även nån liten spricka runt skruvhålet, ca 5mm lång. Jag vet att detta är en väldigt liten skada men brädan i övrigt är i skitbra skick och jag skulle precis sälja den så jag vill veta om det finns risk för vatteninträngning och hur jag ska göra för att återställa skruvhålet på bästa sätt!!!!

    Tacksam för svar och spekulationer!

    bananen svarade 16 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • bananen

    Medlem
    12 september, 2007 vid 19:24

    Det enlkaste är väl att borra ur plaste och spackla igen (använd epoxi lagningssats). Se till att fylla ordentligt. Vissa här på forumet kommer säker komma med förslag på väldigt omfattande lagningar, men brädans styrka äventyras inte av denna skada, tro mig.

    Om du vill återställa brädans finnish ordentligt så våtslipa området efter du lagat och måla med sprayfärg. Kan rekomendera mekonomens fälgfärg om du har en högblank bräda. Den ger en stenhård yta.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på liten lagning…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.