Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen tips på modern surfbuss?

  • tips på modern surfbuss?

    Publicerad av storm på 7 november, 2002 vid 07:32

    Ngn som har tips på en modern surfbuss.
    Den ska vara snygg, driftsäker, snål, pigg, bekväm.
    alltså det är en buss som är 98- jag söker. Är det VW som gäller eller finns det alternativ?
    Ge mig lite tips om vad jag ska leta efter.

    tubert svarade 21 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • getwet

    Medlem
    7 november, 2002 vid 08:10

    VW stämmer knappast in på snygg, möjligen driftsäker, snål….nja…några av konkurrenterna är bättre där, pigg..ja en del modeller, sisådär bekväm.
    Finns idag en hel uppsjö med både praktiska och bättre bussar än just VW. Ford transit är både större och praktiskare, samt att kvaliten blivit betydligt bättre än 70-80 talsmodellerna (snyggare också). Japanska bussar ståtar med snål, pigga och tråkiga samt dyra delar, men driftsäkra.
    En buss som ofta glöms bort, mycket beroende på att det inte finns så många av dem, men också för att andrahands värdet ofta är högre än på en VW är Iveco. Knappast snygga men riktiga slitvargar med diesel som gör att det går både billigt och säkert. Finns också med turbodiesel om man vill ha lite mer knuff.
    Peugeot har numera även dom riktigt fina bussar, lågt insteg och högt i tak innebär massor med utrymme och ståhöjd, det är värt mycket! Turbodiesel där med. Citroen…..ser ut som peggan. MB sprinter med turbodiesel mmmmmmm, går att få till hyfsat pris idag.
    Ut och kolla du på olika bussar så ska du se att det finns så mycket mer än bara VW, till samma/lägre pris och faktiskt betydligt praktiskare. Men….en rek har jag till dig, en turbodiesel idag ska det vara….om jag själv byter så är det inget snack om att det blir en sådan. Visserligen dyrare i inköp, men i längden så lönar det sig samt att du har en pålitligare motor. Och vill du åka utomlands så blir det bra mycket billigare.

  • tubert

    Medlem
    7 november, 2002 vid 20:49

    Ett alternativ till Merca Sprinter är ju Merca Vito. Jag har jobbat (kört ut tidningar: aftonbladet och expressen) med en sån. Den hade turbodisel och gick riktigt bra, kändes riktigt stark.
    Den är ju mindre än Sprintern, men om man tänker lite när man lastar den går det nog bra om man inte har allt för mycket grejor.
    Mercedes är ju lite dyrare än sina konkurrenter, men jag tycker då att det minsann är kvalitetsskillnad också.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen tips på modern surfbuss?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.