Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på pushtack?

Taggad: ,

  • Tips på pushtack?

    Publicerad av oscar på 12 juli, 2002 vid 16:47

    Försöker lära mig pushtack. Har satt ett par i lättvind med 6.9 men så fort det är bra tryck så blir det katapult. Detta sker när jag svänger upp mot vinden och ska trycka igenom seglet. TIPS???

    anonym-anvandare svarade 21 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • voodoo

    Medlem
    13 juli, 2002 vid 01:49

    fall av lite till att börja med och gå sedan runt precis som om du skulle göra en sail & body, (bakre foten framför masten) tryck/gunga samtidigt till ordentligt med den numer bakre foten (så brädan går förbi vindögat) och försök samtidigt få runt seglet fort (stå inte och pressa). detta gäller om du inte står i duck tack position (ryggen mot seglet). Lycka till.. Bra att kunna.. helicopter, 360, sail&body360. “korsa sedan alla 3” ; )

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juli, 2002 vid 08:39

    Bra att ni snackar pushtack… Själv misslyckas jag i själva kasta-segel-manövern. Jag har ofta svårt att få backvind i seglet och slänger det med ett brak i vattnet framför mig istället. Nån som kan tipsa hur man får upp det smidigt? Ska man gå in för att ha mycket framåtvikt då man slänger seglet i vindögat? Ska man greppa långt bak på bommen som i duckjippen?
    /Markus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juli, 2002 vid 08:41

    Fortsättning på föregående inlägg: Det är nog ducktack jag menar…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på pushtack?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.