Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Tips på resmål för nybörjare – December/Januari

  • Tips på resmål för nybörjare – December/Januari

    Publicerad av niko på 19 juli, 2010 vid 17:26

    Hej!

    Jag har precis börjat vindsurfa och har planerat att åka över jul/nyår till varmare klimat på semester. Har tidigare varit inne på att åka till Bali för att testa vågsurf, men nu sugen på att köra vidare på vindsurf.

    Så min fråga är enkel: behöver tips på ställen där det inte är extremt dyrt att vistas på samt där vinden & förhållandena passar en nybörjare som mig? Samt att man kan hyra utrustning där då.. 😀

    tack för all hjälp!

    claes6 svarade 13 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • daffman

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 18:18

    Var på Djerba, Tunisien i sommar, där finns det en global ‘kedja’ club-mistral, de har center i många blåshål, kolla på club-mistral.com de har väderdata om de olika ställena. Djerba blåser rätt friskt i vintern har jag för mig så inte att rekommendera för en nybörjare. Sommartid är det guld för nybörjare, sideshore/onshore(vridande efter 1), lite vind och ett gôtt gäng.

  • neleh

    Medlem
    17 augusti, 2010 vid 14:04

    Jag är också nybörjare på vindsurfing och intresserad av att hitta något bra ställe att åka till i dec/jan. Funderar på fuertuventura… Vad jag läst verkar det bra även under vintern 🙂

  • claes6

    Medlem
    20 augusti, 2010 vid 13:54

    Kan rekommendera Fuerteventura. Var själv där som nybörjare för 4 år sedan och det funkar hur bra som helst. Funderar på att åka dit igen. Jag var i Corralejo och där har Flag Beach-uthyrningen kurser för alla nivåer som pågår 3-4 heldagar. De kommer och hämtar på hotellet och kör till ett lämpligt spot där man får nöta det man behöver nöta. Var skitbra och skitkul eftersom man blir både bättre och träffar en massa andra nationaliteter samtidigt. Sedan är staden Corralejo rätt trevlig – fullt med engelsmän = mycket pubar och stort restaurangutbud = både bra och dåliga.

    Har hört många som varit i Sotavento (södra Fuerteventura) också. Finns tydligen en riktigt bra lagun med plattvatten och många uthyrare, däremot lär området mest bestå av feta all inclusive-anläggningar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Tips på resmål för nybörjare – December/Januari

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.