Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på resmål (juni, juli, augusti)

  • Tips på resmål (juni, juli, augusti)

    Publicerad av celestial på 3 februari, 2013 vid 15:29

    Om ni skulle kunna dra någonstans med eran kiterigg under sommaren (jun-augusti) och vara borta i 1-2månader, Var skulle ni dra då och varför?

    Behöver lite inspirationshjälp i frågan 🙂

    jonasm svarade 11 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • pripps

    Medlem
    3 februari, 2013 vid 16:03

    Portugal ! Bllåser nästan jämnt där på sommaren ! Finns både vågor och plattvatten.
    /Tommy

  • celestial

    Medlem
    3 februari, 2013 vid 16:06

    Hm, Ja, kanske, Har du något bra ställe i portugal att rekomendera, gärna med något bra och prisöverkommligt boende med…

  • pripps

    Medlem
    3 februari, 2013 vid 17:08

    Costa de caperica,söder om Lissabon ! Vi bodde rätt billigt i campingstugor där,men kommer inte ihåg vad campingen hette ! Men googla caperica camping lr nåt ! När jag va där va det 12an på fm och 9an
    på em varje dag i 2 veckor 🙂
    /Tommy

  • eliasp

    Medlem
    4 februari, 2013 vid 04:30
  • virena

    Medlem
    6 februari, 2013 vid 13:29

    Vill du ha vind varje dag, så Cumbuco, Brasilien. Toppen dessa månader då det inte är så crowded. Finns både plattvatten och vågor.

  • celestial

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 23:34

    Vilka kitestorlekar funkar bäst i cumboco i juni – juli – augusti?

  • virena

    Medlem
    8 februari, 2013 vid 01:07

    Beror lite på hur mycket du väger:) Men senaste åren har killar kört 8or och 10or mestadels. Så där nån stans skulle jag gissa.

  • celestial

    Medlem
    8 februari, 2013 vid 22:19

    Låter kul!
    Virena:
    Du har inte nått bra tips på boende i low-mid pricerange om man kommer och stannar i ca 1.5 månader i Juni, juli i eller i närheten av cumboco? gärna nära surfet 🙂

  • celestial

    Medlem
    9 februari, 2013 vid 00:21

    Fan va kul! Då var Cumboco bokat 11/6-21/7 !!! 😀

    Bokade in mig på Cumboco Guesthouse, många bra omdömmen skrivet om sig och snabb och komunikativ mailrespons så jag hoppas att det blir bra…

    Nån annan som kommer ner och joinar?

  • virena

    Medlem
    9 februari, 2013 vid 00:30

    Shit vad kul! Det var snabba bud:) Kan lova att du kommer att få kita dig trött.

  • tegen

    Medlem
    12 februari, 2013 vid 08:33

    Åk till Anholt vecka 30 . Jag kan garantera drag i linorna.

  • eliasp

    Medlem
    12 februari, 2013 vid 12:36

    Vem eller vad är det som drar i linorna om det inte blåser? Eller snackar vi andra linor

    @tegen 706845 wrote:

    Åk till Anholt vecka 30 . Jag kan garantera drag i linorna.

  • jonasm

    Medlem
    5 mars, 2013 vid 12:10

    @celestial 706708 wrote:

    Fan va kul! Då var Cumboco bokat 11/6-21/7 !!! 😀

    Bokade in mig på Cumboco Guesthouse, många bra omdömmen skrivet om sig och snabb och komunikativ mailrespons så jag hoppas att det blir bra…

    Nån annan som kommer ner och joinar?

    Tips att inte hänga i Cumbuco hela tiden, finns fler minst lika bra ställen uppåt längs kusten. Gillar du vågor samt plattvatten mellan vågsetten så åk även till Taiba samt Paracuru. Du kan även åka upp till Jericoacoara “Jeri” men där är det offshorevind. Körde denna tour hösten 2010, 2 månader. Kolla på kitebeaches.com samt sök på kiteforum.com så får du mer info om “NE Brazil” och spottarna norr om cumbuco

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på resmål (juni, juli, augusti)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.