Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på våtdräkt

  • Tips på våtdräkt

    Publicerad av jonty på 3 maj, 2009 vid 09:36

    Är i tankarna att köpa en våtdräkt nu snart. Vilka märken bör man gå på? Kan man beställa och lita på de sizecharts som butikerna har? Förstår givetvis att det alltid är bäst att testa… Är ca 192 och väger 80-83kg…

    skanepaul svarade 15 år sedan 11 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • imported_thorbjorn

    Medlem
    3 maj, 2009 vid 10:44

    http://www.ontopsports.com

    Säljer mystics

  • rydstrom

    Medlem
    3 maj, 2009 vid 11:10

    jag gillar rip curls våtisar… varma å bra passform för mig, men jag är inte så lång, men sömmarna håller inte högsta kvallitet. men dom har bra garanti så det är bara att byta om dom släpper..

  • debkausf

    Medlem
    3 maj, 2009 vid 12:30

    Billabong!

  • skate_1_boy

    Gäst
    3 maj, 2009 vid 14:15

    Ion !!

  • bicless

    Medlem
    3 maj, 2009 vid 14:20
    Jonty;543998 wrote:
    Är i tankarna att köpa en våtdräkt nu snart. Vilka märken bör man gå på? Kan man beställa och lita på de sizecharts som butikerna har? Förstår givetvis att det alltid är bäst att testa… Är ca 192 och väger 80-83kg…

    Hej
    Vi säljer Mystic och Ascan med gratis frakt, generellt funkar storleksguiderna väldigt bra, sällan de blir returer, skulle det inte passar har man alltid 14 dagars öppet köp.

    Mvh

    Bicless

  • chohoo

    Medlem
    3 maj, 2009 vid 15:37

    Jag skaffade mig en Ascan 5/3 från Surfspot. Tillsammans med en sparkdräkt med huva har jag utan problem kört i snöyra utan att frysa en gnutta, och jag är ändå frusen och bortskämd med ganska varma förhållanden. Trodde faktiskt inte att jag skulle hålla på med kallvattenkajtande, kommer ihåg den stela och otympliga dräkt jag hade för fem år sedan. Men med de nya prylarna som finns nu blir kallvattenkajtande smidigt, bekvämt och riktigt skoj. De gör förstås inte saken sämre att Ascandräkterna är billiga, men de andra märkena är säkert bra de med.

  • skanepaul

    Medlem
    3 maj, 2009 vid 16:39

    Köp Mystic!!

    …eller Oneill, bra dräkter vilket som.

  • yann

    Medlem
    3 maj, 2009 vid 16:41
  • skotten

    Medlem
    3 maj, 2009 vid 20:28

    mystic.. do it : )

  • eklov

    Medlem
    4 maj, 2009 vid 17:42

    se till att den är dubbelneopren, märke spelar mindre roll!

  • topy

    Medlem
    4 maj, 2009 vid 18:15
    Chohoo;544036 wrote:
    Jag skaffade mig en Ascan 5/3 från Surfspot. Tillsammans med en sparkdräkt med huva har jag utan problem kört i snöyra utan att frysa en gnutta, och jag är ändå frusen och bortskämd med ganska varma förhållanden. Trodde faktiskt inte att jag skulle hålla på med kallvattenkajtande, kommer ihåg den stela och otympliga dräkt jag hade för fem år sedan. Men med de nya prylarna som finns nu blir kallvattenkajtande smidigt, bekvämt och riktigt skoj. De gör förstås inte saken sämre att Ascandräkterna är billiga, men de andra märkena är säkert bra de med.

    Har också bra erfarenhet av surfspot och ascan. Kör även Ion och Mai Mgic som håller bra kvalitet och pris.
    MVh Tomas

  • skanepaul

    Medlem
    4 maj, 2009 vid 20:33
    Eklov;544230 wrote:
    se till att den är dubbelneopren, märke spelar mindre roll!

    Varför????

    Jag är BETYDLIGT varmare i min SL dräkt än i min DL dräkt.

    Så länge du inte ska vågsurfa så hade jag lätt köpt SL, men det är kanske en smaksak…

  • eklov

    Medlem
    4 maj, 2009 vid 20:39
    SkånePaul;544282 wrote:
    Varför????

    Jag är BETYDLIGT varmare i min SL dräkt än i min DL dräkt.

    Så länge du inte ska vågsurfa så hade jag lätt köpt SL, men det är kanske en smaksak…

    Dubbel blir lite kallare, men min erfarenhet är att de är mycket mer stryktåligt (dvs, klarar sig bättre mot små revor osv…) Har en 5/4 dubbelneo som jag lätt kan köra året om med i sverige.

  • skanepaul

    Medlem
    4 maj, 2009 vid 21:23

    Köp då det bästa av två världar, Mystic Cure DL Crosstech! 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på våtdräkt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.