Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips – rea på oneill våtdräkter

  • gurra1978

    Medlem
    16 oktober, 2008 vid 18:13

    Psycho2 är ute. Nu är det Psychofreak som gäller 😉

    PS: Psycho2 är riktigt nice. Har den i 3/2. Rekommenderas! DS.

  • gurra1978

    Medlem
    16 oktober, 2008 vid 18:49

    En demonstration av Psycho2 och Psychofreak.

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xwa_c9UgF7E&feature=related[/youtube]

  • donpedro

    Medlem
    16 oktober, 2008 vid 19:09

    Är det någon som har koll på hur FLX dräckten är?

  • ola_p

    Medlem
    16 oktober, 2008 vid 19:24

    Psycho 2 är galet skön… Rätt nöjd att jag köpte en såpass dyr sommardräkt även om det tog emot.

    Fast som vinterdräkt för windsurfing så tror jag fortfarande att single lined neo är bättre, det märks rätt tydligt att vinden kyler när man är uppe i luften med double-lined…

    Gurra, ska du ha Psychofreak vintern igenom, eller är det höst/vår dräkt?

  • gurra1978

    Medlem
    16 oktober, 2008 vid 19:40

    Jag ska köra hela vintern med den är det tänkt. Kompletterar med väst och huva också.

  • kurtkomet

    Medlem
    16 oktober, 2008 vid 19:48

    @gurra1978 508774 wrote:

    Jag ska köra hela vintern med den är det tänkt. Kompletterar med väst och huva också.

    Kikade på länken till kulingvarning – stekigt med kritstreckrandigt! Komplettering med flytväst också? Såg den på vattensport.nu

  • eriksson

    Medlem
    16 oktober, 2008 vid 20:33

    Hur är Oneill storleks mässigt i dräkterna? Jag har 50 i min Gun Sails dräkt, nån som vet vad skulle vara lämpligt i en Oneill då?

  • simpa

    Medlem
    16 oktober, 2008 vid 21:30

    @Eriksson 508785 wrote:

    Hur är Oneill storleks mässigt i dräkterna? Jag har 50 i min Gun Sails dräkt, nån som vet vad skulle vara lämpligt i en Oneill då?

    Med den där otroliga flexen tror jag inte du behöver oroa dig för storleken.

  • dude

    Medlem
    17 oktober, 2008 vid 09:34

    På Psycho II 5/3 som jag kör märker jag att den vätas lite på utsidan av materialet på armarna eftersom det är nylon (eller vad det porösa materialet nu kallas) utanpå i stället för det vattenavvisande neoprenet (eller vad det nu kallas). Anledningen att ha nylonet utåt hoppas jag gör den mer hållbar. Hela grejen med en våtdräkt på vintern är att ha en som håller helt tätt så det inte sipprar in något vatten direkt inpå kroppen någonstans. Efter den här vintern så får jag se om jag tycker att det är kallare med nylonet ut eller om det är varmt nog. Och så lär jag också se hur mycket mer hållbart nylonet är jämfört med neoprenet.

    Själv är jag 177,5 cm lång, väger 70-73 kg och storlek Medium passar fint, vilket kanske inte är så konstigt eftersom jag ligger mitt i måttangivelserna för storleken 175-180 cm och 68-77 kg.

  • ohana

    Medlem
    17 oktober, 2008 vid 11:21

    Ska bara inflika att detta är ett restlager från 2004/5/6, alltså gamla dräkter och årsmod.
    Har ni frågor om O’neill så får ni gärna komma med dem till oss!

    //Andy på O’hana

  • ola_p

    Medlem
    17 oktober, 2008 vid 12:14

    @Ohana 508880 wrote:

    Ska bara inflika att detta är ett restlager från 2004/5/6, alltså gamla dräkter och årsmod.
    Har ni frågor om O’neill så får ni gärna komma med dem till oss!

    //Andy på O’hana

    Förklarar varför det var så snuskigt billigt…

  • mag

    Medlem
    17 oktober, 2008 vid 22:27

    Fast så länge man surfar gör det ingen skillnad med dubbelneopren. Står man still, UTAN skoteroverall så blir det dock fort kallt.
    /Magnus

  • dude

    Medlem
    17 oktober, 2008 vid 23:22

    Skönt nu nä rkylan snart kommer igång att jag också skaffat mig ett par kängor att ha utanpå våtdräktsdojjorna när jag står i den kalla blåsten på land :santa:

  • bicless

    Medlem
    18 oktober, 2008 vid 16:12

    @dude 508859 wrote:

    På Psycho II 5/3 som jag kör märker jag att den vätas lite på utsidan av materialet på armarna eftersom det är nylon (eller vad det porösa materialet nu kallas) utanpå i stället för det vattenavvisande neoprenet (eller vad det nu kallas).

    Dubbelneopren, dvs mjuk tygaktig yta utåt funkar inge bra för vindsurfing. Jag körde en säsong på neil prydes varmaste dubbelneoprendräkt NP4000 och det blev tokkallt på hösten, när jag bytte till enkelneopren igen så blev det mycket varmare, dvs se till att ha glatt yta utåt om du vill vara varm när det blåser. Tygytan absorberar vatten och kyler ner dig och dräkten.

    Mvh

    Bicless

  • mag

    Medlem
    18 oktober, 2008 vid 17:34

    Köpte en Oneill 5/4 Mutant idag, då min gamla dräkt torrdragkedja la av i veckan suck. Dyr men apskön. Egentligen en vågsurfdräkt och därmed lite snävare underarmar. Men med det nya mjuka moderna dubbelneogummit gick det kanonbra. Kändes knappt att dräkten satt på, otroligt skön känsla. Oväntat bra! 🙂
    /Magnus

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips – rea på oneill våtdräkter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.