Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips till alla idioter…

  • Tips till alla idioter…

    Publicerad av mackan på 27 augusti, 2004 vid 21:20

    …som är lika dumma som jag…

    dra inte kiten under er första gången ni provar loopa kiten. gör ganska ont att landa i 190 med huvudet först. ajajaj har hål i min läpp. hoppade 8-9meter högt och skickade 7an (EHwave) järnet. jevlar va fort det gick…. låg som ett streck. shit. ska fortsätta träna imorgon.

    hengo svarade 19 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • patrikol

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 21:45

    Gött Mackan den som vågar vinner! Slå nu inte ihjäl dig bara! Får visa så att vi kan få det på film! wink.gif

  • larssa

    Medlem
    28 augusti, 2004 vid 12:07

    Friskt vågat hälten vunnet wink.gif
    Hur gick det med landningen, vart det en faceplant eller?

  • zoolander

    Medlem
    28 augusti, 2004 vid 12:46

    måste man inte va fetestark för att palla dra sig tillbaka fån att ligga som ett sträck..

  • hengo

    Medlem
    28 augusti, 2004 vid 18:04

    Svar till:


    …som är lika dumma som jag…

    dra inte kiten under er första gången ni provar loopa kiten. gör ganska ont att landa i 190 med huvudet först. ajajaj har hål i min läpp. hoppade 8-9meter högt och skickade 7an (EHwave) järnet. jevlar va fort det gick…. låg som ett streck. shit. ska fortsätta träna imorgon.

    [/ QUOTE ]

    hahaha fint maggan
    sjukt att jag gjorde exakt samma sak idag, fast på jelva 30cms djup. Tur man är van gruntvattenslammare…
    är du helt avdomnad på hela sidan också? känns det som alla inälvor, tarmar å skit ligger upp pressade mellan revbenen? aaooo de e sån smärta

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 augusti, 2004 vid 18:06

    ja 8-9 meter hogt var det minsann.

  • pepa

    Medlem
    28 augusti, 2004 vid 19:04

    Svar till:


    måste man inte va fetestark för att palla dra sig tillbaka fån att ligga som ett sträck..

    [/ QUOTE ]
    Nej.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 augusti, 2004 vid 10:10

    Har oxå funderat på och testa en kiteloop snart, borde det inte gå och fega i början, mn tanke var att man hoppar lagom högt sen drar runt draken snabbt längst upp, dvs högt och inte under sig, och om man inte hinner få runt draken innan man landat så landar man med brädan rakt downwind och fortsätta loopenplanade på vattnet.. Nån som förstår hur jag menar, fungera det & fega testa så???

    /Danne

  • backe

    Medlem
    29 augusti, 2004 vid 11:08

    Går inte att fega, det är bara att bita ihop och ta smällen.
    Men det gör mindre ont på djupt vatten…

  • otg

    Medlem
    29 augusti, 2004 vid 11:38

    alltså.. att få kiten under sig i ett hopp, är i princip omöjligt att göra såvidare man inte kör på kortare linor.. självklart går det o göra med längre linor fast då har du ingen direkt chans att klara landningen. Börja med att bara svänga bak kiten som i ett hopp och fortsätt svänga den så den går runt. desto snabbare du svänger kiten ju lättare blir det.. Då kommer du typ 1-2m upp… Sen när du vill köra lite mer hardcore så gör du ett vanligt hopp, och loopar kiten när du svänger tillbaka den. Kan tillägga att jag knäckt 2 brädor på det sättet.

    have fun.

  • hengo

    Medlem
    29 augusti, 2004 vid 14:54

    Svar till:


    Har oxå funderat på och testa en kiteloop snart, borde det inte gå och fega i början, mn tanke var att man hoppar lagom högt sen drar runt draken snabbt längst upp, dvs högt och inte under sig, och om man inte hinner få runt draken innan man landat så landar man med brädan rakt downwind och fortsätta loopenplanade på vattnet.. Nån som förstår hur jag menar, fungera det & fega testa så???

    /Danne

    [/ QUOTE ]

    Det går att fega hur mkt som hällst…
    gör ett vanligt hopp på 4-5meter, sen när du är som höggst ger du bara FULLT styrutslag bakåt. du kommer landa hur soft som hällst eftersom att kiten hinner nästan hinner runt 360grader, om du har en relativt liten kite typ 8-12.
    men detta är ju inte nå vidare snyggt… så glömt inte att börja kötta sånna manliga kiteloops direkt då du satt denna!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips till alla idioter…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.