Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips till alla Shockwave ägare!

  • Tips till alla Shockwave ägare!

    Publicerad av periskop på 22 september, 2006 vid 08:22

    jag är ägare till en 12kvm Shockwave (Naish) som jag kört några gånger. Jag har dock tyckt att bomtrycket varit aningens stort. Jag fick då nys om att man kunde koppla “ur” blocken så att man fick en så kallad 1:1 utväxling! WAAOOOOWWWW, vilken skillnad det blev :-)) Jag har erfarenhet av både Ozone (instinct) Crossbow och å ytterligare ett gäng kitar. Shockwave draken vart helt klart en favorit!!! Grym höjd, långt häng och ett härligt respons i bommen. Ett boomtryck som min farmor skulle tycka om 🙂
    Man undrar va fan dom satte dit blocket i första hand för?
    Så ni som har Shockwave drakar, jag tror ni kan gå in på fahlensurf.se eller hör av er till Falle så kan ni få instruktioner om hur ni moddar om Shockwave bommen!!! (Tar typ 10 minuter och allt ni behöver är en linjal eller en kuk på 32 cm i erigerat tillstånd 🙂

    Aloha
    Flying Kent

    sourra svarade 17 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • per-larsson

    Medlem
    22 september, 2006 vid 15:42

    Går det inte i slakt tillstånd då? 🙂

  • kasimir

    Medlem
    22 september, 2006 vid 16:47

    Shockwave e fan hårgelé från Wella

  • kasimir

    Medlem
    22 september, 2006 vid 16:50

    Shockwave e fan hårgelé från Wella

  • sourra

    Medlem
    22 september, 2006 vid 17:05
    kasimir wrote:
    Shockwave e fan hårgelé från Wella
    Är det bra eller dåligt?

    Jag kan i alla fall intyga att det är busenkelt att göra. Mr Flying Kent fixade min på fem röda och från åskådarplats såg det i alla fall enkelt ut. Tack för hjälpen, min dong hade aldrig räckt till.

  • mozzy

    Medlem
    22 september, 2006 vid 19:47

    Kan inte mer än att hålla med!
    DOCK skall man inte bara koppla “ur” blocken hur som helst…. se nedan….
    Förkortning av linorna på draken är inte nödvändigt, jag har testat både och. Förkortar man linorna
    på draken har den en tendens att bli overpowered och backar gärna i lite vind

    Bildbeskrivning:
    Steg 4-5 inte nödvändigt…. inte enl mig iaf… Testa gärna själva å kom med kommentar!

  • hovang

    Medlem
    23 september, 2006 vid 16:30

    Jo, allt som får den att bli mer lik en C kite måste ju vara possitivt 🙂

  • hugeo

    Medlem
    24 september, 2006 vid 17:40

    jag testade SHockew i cabs tyckte den sög nått enormt, fast det varju klart med gamla mecko bommen

  • baner

    Medlem
    24 september, 2006 vid 17:48

    Grabbar ni kanske har hittat 2007 Patchen 🙂
    Annars verkar ju detta helt sjukt !!

  • sourra

    Medlem
    24 september, 2006 vid 19:15

    Antar att det var en fin idé på papper. Kan ha varit så att man låtit ingenjörer härja fritt (“Vaddå verklighet? Vad menar ni?”), då blir det ofta så. Jag vet ty jag är på god väg att bli en själv.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips till alla Shockwave ägare!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.