Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tja boys, hur många segel har ni?

• swe880

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 16:40

jag har 25st

• swe880

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 16:41

fast de e inte dom nyaste dom flesta e gamla men sparade som antikobjekt! wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 16:59

7.5, 6.2 och 5.4. Stockholmssegling. Igår var 5.4 alldeles för stort i byarna, så kanske blir det en 4.7 också. Ev byter jag ut 7.5:an mot en 8 till nästa säsong.

• dude

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 17:05

6 segel för två personer, Lollo på 60 o jag på 70 kg. Det har visat sig inte vara nog stor skillnad på oss i vikt för att köra med olika segelstorlek, ens med spannet vi har nu, t ex körde igår Lollo med 5.9an och jag med 5.4an och det funkade fint. Bredden på brädan har även med det att göra så att en bredare bräda gärna körs med mindre segel. Även erfarenhet skulle ju kunna spela in:)…

4.4 Core 02
    4.7 NR 98
    5.0 Search 02
    5.4 NR 98
    5.9 Jet 02
    6.2 NR 98

För övrigt är 5.9 Jet ett för platt segel för att ha som störstasegel för Lollo eftersom det har för lite “lättvinds-punch”. Något mer lättplanande segel skulle kanske göra susen. 6.2an som jag använder mest är jag sugen på att byta ut.

• fenan

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 19:52

ja det e bara tacka å bock, räcker inte det här som bevis så köper jag fan ett iaf

thx men!

• dr-masse

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 19:54

Jahaja! e de så vi ska räkna, ah! 🙂

Då har jag, låt mig se, följande:

– NP Raf Slalom 6.4 från typ 88
    – NP Raf Garda 4.6 (CutAway, det du!)
    – NP Combat 4.0 (ah, kammorosa!)
    – Gaastra Speedfoil 5.7 1989
    – NP 6.3 regattasegel anno 1983
    – NP 5.6 “stormsegel” anno 1984 (wooooohoooo)
    – NP World Cup Slalom 6.3 (säger bara Anders Bringdal)
    – Doyle (hej Johan!) 3.7 typ radikalt
    – hmmm, känner på mig att jag glömt ett par…
    åsså ett NP NR 5.4 som inte är sålt ännu

Håpp!, tolv segel, alltså. Tack för tipset, nu känns det genast mycket bättre! Puh. Inser dessutom att jag inte har två utan sex brädor oxå. Mmmmm.

Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 22:25

4,5+5,5+5,6+5,7+6,6+6,6+8,0+9,0, på 2 personer, -00 eller nyare, har dock inte fått chans att köra med 4,5 än men det kommer snart,

Hösten kommer att ge magisk vind, Hoppas Hoppas……..

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tja boys, hur många segel har ni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.