Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing tjuvar och banditer

  • tjuvar och banditer

    Publicerad av piotr på 18 oktober, 2007 vid 17:17

    Hello Kiters,
    Inbrott i källarförrådet och blivit av m hela våtdräktspaketet för mig och sambo.. Om någon ser köperbjudande på ngt som liknar detta så får ni gärna hojta till. Surt som fan,blir det bättre om man emigrerar till ett varmare ställe där man slipper våtdräkter kanske..? Och hängsele och hjälm.. vad fan skall man som tjuv m det till ?Sälja det i Nordstan till en skön snubbe eller?

    Tur när man e student och har fritt m flis i plånboken.. Och var skall man ha grejerna om inte i källarförråd när man bor i lgh? Man lär ju inte få ut en spänn från försäkringsbolaget heller..

    Följande var det:

    En våtdräkt RipCurl steamer 4/3mm, strl. L. En våtdräkt Sola, convertible 3mm strl. S. Två par våtdräktsskor NeilPryde strl.37/42. Två hängselar North Sails strl. S/M. En vindsurfinghjälm Gath Strl. S. En rashguard billabong Stl. S. Ett par våtdräktsshorts 3mm strl M. Neilpryde. Två st. våtdräktshuvor NeilPryde strl. S/M. Ett par våtdräktshandskar Cold Water MItts, strl. M.

    Mvh
    Peder 070-2459536

    sourra svarade 16 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • bjarmark

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 17:33

    Drygt.

    Ska hålla ögonen öppna när jag går förbi Nordstan..

  • pjoter

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 18:12

    surt. hoppas du hittar dom, fast chansen e liten.

    å som svar på frågan så klart du sk ha grejerna i lägenheten.. har mitt i en garderob, viktigare med kitegrejer än med massa kläder.

  • gh0st

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 18:20

    Surt. Hoppas du får tillbaka dina grejer.

  • sourra

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 18:31

    Jag kollade den grejen specifikt med mitt försäkringsbolag. Då fick jag till svar att “Allt som man normalt sett har i ett förråd får du ersättning för om du har ett SSF-godkänt hänglås.” Alltså – fritidsutrutning, allt som är smutsigt och luktar är typiskt såna saker som man kan förväntas ha i ett förråd. Tv, dator och sprit är det inte. Hoppas det går bra.

  • krillan82

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 20:16

    fan vad surt…

  • skotten

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 12:54

    any news on the insurance company?? somethign we are all interested in.

  • surfmc

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 14:07

    Jag har mailat mitt försäkringsbolag, “Dina försäkringar”, återkommer med info om vad de säger så snart de svarat.

    Vi borde ha en försäkringstråd där alla som har svart på vitt vad de olika har för regler postar det så underlättar det kanske för framtida brottsoffer.

    Min enda erfarenhet än så länge från inbrott i förråd är när jag hade inbrott i ett litet källarförråd under min Faluntid. Inget var stulet vid första anblick, mina golfklubbor tex fanns kvar, det var väl de som hade störst värde. Det jag upptäckte som saknades var ett par skor jag skulle ha till en kostym strax därefter, den som snott dem hade dock lämnat sina egna, samma storlek men riktigt risiga. Så den gången var det nog en bättre behövande som behövde ett par skor 🙂 Lite tråkigare när det gäller surfprylar man blir av med.

  • surfmc

    Medlem
    20 oktober, 2007 vid 01:10

    Så här är Dina försäkringars svar på min fråga:

    Av försäkringsvillkoret Hem 2005, 10.2.1.2 (Detta finns på vår hemsida http://www.dina.se) framgår att stöld ur biutrymme till bostad, som givetvis skall vara låst, ersätter försäkringen inte pengar, värdehandlingar eller stöldbegärlig egendom (t.e.x smycken, antikviteter,kamera, kikare, vin o sprit och liknande föremål).

    För segelbräda inkl segel är ersättningen begränsad till 20% av basbeloppet f.n. = 8100:-, detta gäller oavsett var den förvaras. För brädor med högre värde erbjuder vi en “Småbåtsförsäkring” där högsta ersättning är 1 basbelopp f.n. 40.300:-. Årspremien för en sådan försäkring är 200:-

    Jag har själv en småbåtsförsäkring, det låter lite konstigt att teckna en båtförsäkring, men det få väl vara ok för att få dem försäkrade även om jag inte förvarar grejerna så de är lätta att komma åt i ett förråd.

  • sourra

    Medlem
    20 oktober, 2007 vid 01:13

    I min försäkring så täcker de pryttlar upp till 45K som stjäls ur förråd.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing tjuvar och banditer

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.